Yoto, noua senzaţie pentru copii, în care familia Zuckerberg şi-a băgat banii, face ravagii pe piaţa gadgeturilor educative şi mizează pe primul profit în 2025

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 27 august 2025 24 afişări

Yoto, noua senzaţie pentru copii, în care familia Zuckerberg şi-a băgat banii, face ravagii pe piaţa gadgeturilor educative şi mizează pe primul profit în 2025

Start-up-ul britanic Yoto, cunoscut pentru boxele sale audio fără ecran dedicate copiilor, a înregistrat o creştere spectaculoasă în 2024, aproape dublându-şi vânzările şi pregătindu-se să obţină primul său profit în 2025, potrivit Financial Times.

Dispozitivele companiei londoneze au devenit extrem de populare printre părinţii care caută alternative sănătoase la smartphone-uri pentru divertismentul celor mici. În prezent, peste 3 milioane de copii din întreaga lume folosesc boxele Yoto.

Proiectul a atras nume sonore: Sir Paul McCartney, familia scriitorului Roald Dahl, dar şi Chan Zuckerberg Initiative, fondul de investiţii al fondatorului Meta, Mark Zuckerberg, şi al soţiei sale, Priscilla Chan - se numără printre investitori. Anul trecut, compania a anunţat o rundă de finanţare de 22 milioane de dolari.

Yoto oferă două modele de boxe portabile, care funcţionează pe baza unor carduri proprii ce includ poveşti, cărţi audio şi muzică: de la clasice precum The Gruffalo şi Harry Potter, până la coloane sonore Disney, cum ar fi Frozen.

Conform ultimelor date financiare, veniturile Yoto au crescut cu 86% în 2024, ajungând la 94,8 milioane lire sterline, după un avans similar de 84% în 2023. Compania a cunoscut o expansiune rapidă încă din perioada pandemiei, când familiile căutau soluţii educative şi interactive pentru copiii rămaşi acasă.

„Vedem cum efectul de reţea se consolidează tot mai mult”, a declarat Ben Drury, CEO-ul Yoto, subliniind că succesul se datorează în mare parte recomandărilor din gură în gură, dar şi extinderii pe pieţe noi, precum Australia. „Ne aşteptăm să fim profitabili în acest an, indiferent de criteriul de calcul. Modelul nostru de afaceri funcţionează ca un efect de volant”, a adăugat acesta.

Totuşi, în pofida creşterii, pierderile companiei s-au adâncit de la 3,4 milioane lire sterline în 2023 la 8,4 milioane în 2024, în principal din cauza unor costuri excepţionale de 7 milioane lire legate de rechemarea în garanţie a bateriilor pentru modelul Mini, după ce a fost identificat un risc de supraîncălzire. Clienţii au primit gratuit un cablu de încărcare şi un kit de înlocuire a bateriei „do-it-yourself”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.