WSJ: Tot mai mulţi mileniali cad pradă „sindromului impostorului”. Tinerii adulţi îşi complică procesele de luare a deciziilor odată ce îşi pun la îndoială propriile lor cunoştinţe şi succese financiare

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 09 mai 2021 30 afişări

WSJ: Tot mai mulţi mileniali cad pradă „sindromului impostorului”. Tinerii adulţi îşi complică procesele de luare a deciziilor odată ce îşi pun la îndoială propriile lor cunoştinţe şi succese financiare

Tot mai mulţi oameni din generaţia „Millennials” (cei născuţi între 1981 şi 1996) devin familiarizaţi cu „sindromul impostorului”, fenomen prin care te îndoieşti de succesele pe care le-ai obţinut cu greu şi te simţi ca un escroc în anumite aspecte ale vieţii.

De multe ori, acest tipar de gânduri autodistructive este dobândit prin modul în care persoana în cauză se raportează la propriile sale finanţe, scrie The Wall Street Journal.

O sursă a nesiguranţei milenialilor constă în cicatricile recesiunii din 2008, spune Maggie Germano, instructor financiar din Washington DC. La acea vreme, milenialii îşi începuseră cariera sau încă se aflau în şcoală, aşa că nu se puteau baza pe experienţă în cazul unei situaţii neprevăzute.

Un deceniu şi încă o recesiune mai târziu, o bună parte dintre ei continuă să ezite în ceea ce priveşte revendicarea succesului nou descoperit.

„Au impresia că lucrurile se vor prăbuşi din punct de vedere financiar. Am clienţi cu salarii extrem de mari, dar care se tem că vor pierde tot”, spune Germano.

Astfel, persoanele respective încep să aibă probleme din momentul în care sunt nevoite să ia anumite decizii financiare şi nu au suficientă încredere în propriile lor procese de luare a deciziilor.

Pe deasupra, discrepanţa din ce în ce mai mare dintre cei care se pot susţine singuri pe timpul pandemiei şi cei care nu sunt în stare de acest lucru poate duce la sentimente mult mai accentuate de sindrom al impostorului. Vina „supravieţuitorului financiar” este un fenomen comun în timpul crizei impuse de COVID-19 şi îi împinge pe cei care continuă să se descurce în situaţia în care să îşi pună la îndoială meritele, nemaicrezând că îşi merită banii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
wsj,
adulti,
tineri,
fenomen

ALEPH STORY: De ce este energia în România mai scumpă decât în Italia sau Spania. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.