Viorel Vasile, CEO Safety Broker: Riscul sistemic generat de falimentul City Insurance, din punctul de vedere al garanţiilor, există şi persistă în continuare şi părerea mea este că piaţa nu se va putea regla singură

Autor: Mircea Nica Postat la 02 iunie 2022 20 afişări

Riscul sistemic generat de falimentul asigurătorului City Insurance, din punctul de vedere al garanţiilor, există şi persistă în continuare, iar spre deosebire de piaţa RCA, o piaţă matură care se poate regla singură, piaţa garanţiilor nu va putea face acest lucru, a spus Viorel Vasile, CEO al Safety Broker, în cadrul Formului Internaţional de Asigurări-Reasigurări (FIAR) 2022.

Viorel Vasile, CEO Safety Broker: Riscul sistemic generat de falimentul City Insurance, din punctul de vedere al garanţiilor, există şi persistă în continuare şi părerea mea este că piaţa nu se va putea regla singură

„Firmele mari, multinaţionalele au capacitatea de a veni cu o scrisoare de garanţie bancară şi şi-au rezolvat problema, dar constructorii români, din păcate mulţi dintre ei nebancabili, trebuie să îşi rezolve în termen scurt situaţiile create de acest faliment. Nu poţi să fii o companie care are pierderi 7-8 ani la rând şi să te duci să ceri o garanţie. Riscul major este de a intra într-o întrerupere a activităţii pentru mai mulţi constructori“.

Riscul sistemic generat de falimentul asigurătorului City Insurance, din punctul de vedere al garanţiilor, există şi persistă în continuare, iar spre deosebire de piaţa RCA, o piaţă matură care se poate regla singură, piaţa garanţiilor nu va putea face acest lucru, a spus Viorel Vasile, CEO al Safety Broker, în cadrul Formului Internaţional de Asigurări-Reasigurări (FIAR) 2022.

„În septembrie anul trecut, înainte de falimentul City Insurance, toată lumea era speriată de RCA şi care sunt efectele falimentului City Insurance asupra consumatorilor RCA. La momentul acela am spus că partea de RCA se poate regla singură, piaţa este matură, existau deja două falimente, exista o lege nouă a RCA în 2017 şi s-a şi dovedit că piaţa s-a reglat. Din păcate, riscul sistemic generat de falimentul City Insurance, din punctul de vedere al garanţiilor, există şi persistă în continuare şi după părerea mea piaţa nu se va putea regla singură“, a spus Viorel Vasile.

El a mai adăugat că piaţa asigurărilor de garanţii este tânără şi ar fi nevoie de intervenţia statului pentru a putea merge mai departe.

„Este o piaţă tânără, are doar câţiva ani şi cred că este neaparată nevoie de intervenţia statului. Fără un asigurător de stat sau fără o intervenţie a unei autorităţi a statului nu vom putea să mergem mai departe. Undeva la 25-30% din clienţii care aveau poliţe în derulare am reuşit să le reînnoim poliţele. Există gaura aceasta de 70-75%, care este uriaşă. Piaţa poate intra în colaps. Trebuie să fim conştienţi de asta şi să vedem cum facem să ţinem lucrurile cât de cât sub control“.

CEO-ul Safety Broker a mai explicat că riscul major este de a intra într-o întrerupere a activităţii pentru mai mulţi constructori. Spre deosebire de multinaţionale, care au capacitatea de a veni cu o scrisoare de garanţie bancară, mulţi dintre constructorii români sunt nebancabili.

„Firmele mari, multinaţionalele au capacitatea de a veni cu o scrisoare de garanţie bancară şi şi-au rezolvat problema, dar constructorii români, din păcate mulţi dintre ei nebancabili, trebuie să îşi rezolve în termen scurt situaţiile create de acest faliment. Rolul nostru este să îi facem să înţeleagă că ei trebuie să devină în primul rând societăţi bancabile. Nu poţi să fii o companie care are pierderi 7-8 ani la rând şi să te duci să ceri o garanţie. Este clar că dacă te duci la bancă şi nu vei lua de la bancă o garanţie bancară, nu te poţi aştepta de la un asigurător să îţi dea o scrisoare de garanţie.“

Pe lângă aceste probleme create pentru constructorii români, Viorel Vasile susţine că principala problemă pentru brokeri vine din zona de reînnoire a poliţelor.

„Marea majoritate a asigurătorilor, cu câteva excepţii, refuză cu îndârjire să subscrie o poliţă în derulare. Cred că undeva la 20% din timpul meu după falimentul lui City Insurance înseamnă telefoane de la clienţi şi telefoane de la asistenţii noştri din toată ţara care solicită implicarea în genul acesta de situaţii. Nu ştiu exact care va fi finalitatea, dar sper că vom avea o asistenţă din partea statului pentru a debloca un pic situaţia aceasta“, a mai detaliat CEO-ul Safety Broker.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
city insurance,
garantii,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.