Vara asta, companiile din România au investit între 5% şi 10% din bugetul de resurse umane în programe de wellbeing

Autor: Georgiana Călin, Ioana Matei Postat la 24 iulie 2017 196 afişări

Conform datelor Creative and Bright, companie specializată în consultanţă de business şi resurse umane, de la începutul verii şi până acum, companiile din România au investit între 5% şi 10% din bugetul de resurse umane în programe de wellbeing legate de dezvoltare personală, sănătate sau hobby.

Vara asta, companiile din România au investit între 5% şi 10% din bugetul de resurse umane în programe de wellbeing

Printre cele mai căutate programe se regăsesc workshop-urile de nutriţie, de ergonomie, cursurile de parenting şi training-urile de mindfulness. Pe lângă acestea, un alt program cu un număr semnificativ de solicitări este coaching-ul one-to-one pe subiecte legate de dezvoltarea personală.

Investiţia cea mai mare vine din partea companiilor mari şi foarte mari din România, în special multinaţionale din industrii precum IT, Auto sau din Big 4 şi depăşeşte 100 de euro/angajat, în funcţie de programul ales.

„Vara aceasta au avut mare succes programele de dezvoltare fizică şi psiho-emoţională. Nutriţia reprezintă, în continuare, un interes major al angajaţilor, în timp ce subiectul ergonomiei ia şi el amploare în rândul companiilor în care angajaţii petrec mult timp pe scaun, în faţa calculatorului. Alte programe care sunt în trend încă de la începutul anului sunt cele de mindfulness şi hobby” a declarat Dana Tudor Tănase, Managing Partner Creative and Bright.

Anual, investiţia în programele de wellbeing este între 5,000 şi 30,000 de euro, în funcţie de companie şi de numărul de angajaţi. Dintre cei vizaţi de proiectele de wellbeing, angajaţii cu vârste între 21-30 de ani înclină mai mult către activităţi ce privesc dezvoltarea pasiunilor, spre deosebire de cei de 35-50 ani, care sunt mai atraşi de workshop-uri de parenting sau educaţie financiară. Printre provocările întâmpinate în implementarea programelor de wellbeing pe timpul verii, se regăsesc concediile, care sunt în strânsă legătură cu justificarea investiţiei, în raport cu numărul de participanţi. Pentru a menţine o continuitate a acestor acţiuni, companiile aleg adesea să introducă în rutină activităţi precum Lemonade Bar, Fresh Bar sau Hug Day.

Pentru lunile de toamnă, Creative and Bright prevede o creştere a investiţiei cu 20% pentru programele de Finance Manangement, Parenting şi Sănătate. Totodată, compania oferă consultanţă integrată pentru companiile care investesc în dezvoltarea unei culturi de wellness atât prin programe specializate, cât şi prin strategiile de creştere a ratei de „employee engagement” în rândul angajaţilor. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.