LIVE: ZF HUAWEI - Conectăm România. Digitalizare în educaţie. Noua învăţare digitală

Val de reclamaţii pentru TikTok în Europa: Copiii sunt expuşi la reclame ascunse şi conţinut nepotrivit

Autor: Alex Ciutacu Postat la 16 februarie 2021 23 afişări

Val de reclamaţii pentru TikTok în Europa: Copiii sunt expuşi la reclame ascunse şi conţinut nepotrivit

Aplicaţia TikTok, deţinută de chinezii de la ByteDance, a fost lovită de un val de reclamaţii din partea grupurilor europene care promovează protecţia consumatorului, întrucât aplicaţia încalcă legislaţia din Uniunea Europeană şi nu îi protejează pe copii de reclame ascunse sau de conţinut nepotrivit, conform Reuters.

TikTok a devenit rapid populară în toată lumea, iar principalii utilizatori sunt copiii şi adolescenţii. Valuri de reclamaţii au izbucnit de-a lungul timpului în întreaga lume, mai ales în ceea ce priveşte mecansimele menite să protejeze copiii.

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a listat mai multe probleme în reclamaţia lansată, iar una dintre ele ţine de termenii şi condiţiile de utilizare.

„Este un limbaj neclar, ambiguu şi favorizează TikTok în detrimentrul utilizatorilor. Drepturile de autor sunt gândite la fel de nedrept, întrucât ele oferă TikTok dreptul irevocabil de a utiliza, distribui şi reproduce videoclipurile publicate de utilizatori, fără a-i remunera”.

De asemenea, BEUC acuză că sistemul prin care utilizatorii pot achiziţiona monede în aplicaţie pentru cadouri virtuale conţine termeni ambiguu şi aduce practici neconforme.

„TikTok eşuează când vine vorba de protejarea copiilor şi a adolescenţilor de reclame ascunse şi conţinut potenţial dăunător pe platformă”.

Pe lângă reclamaţia BEUC, organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din 15 ţări au alertat autorităţile din ţările lor şi le-au cerut să ia măsuri urgente.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.