Urmează petrecerea de Crăciun cu colegii de la birou? Află care sunt cele mai importante aspecte la care trebuie să fii atent

Autor: Ilinca Oniciuc Postat la 12 decembrie 2025 9 afişări

Urmează petrecerea de Crăciun cu colegii de la birou? Află care sunt cele mai importante aspecte la care trebuie să fii atent

Crăciunul e foarte aproape, aşa că începe şi sezonul Christmas Party-urilor alături de colegii de la birou. Probabil te simţi copleşit pentru că nu ştii cum să te îmbraci, la ce oră să ajungi acolo, cum să saluţi restul invitaţilor cu care nu prea petreci timp în afara biroului sau cum să te prezinţi celor care nu te cunosc încă pentru a crea o impresie bună.

Iată care sunt cele mai importante aspecte de care să ţii cont când mergi la petrecerea de Crăciun a firmei, toate cuprinse într-un „ghid de supravieţuire în sezonul petrecerilor de la birou”, publicat de Financial Times.

Sosirea: Pentru orice eveniment de la lucru, în special când sunt mai mult de 30 de invitaţi, ar fi indicat să nu ajungi la fix. Programează-ţi sosirea cu o oră mai târziu decât eşti invitat şi, chiar şi aşa, tot vei avea timp de un aperitiv.

Prezentările: Odată ce ajungi la eveniment, ar fi bine să mergi să saluţi în primul rând persoana care a organizat evenimentul. În ceea ce priveşte salutul: poţi opta pentru îmbrăţişări călduroase.

Nume: Atunci când te întâlneşti cu diferite persoane la eveniment, să nu începi niciodată cu „mă bucur să te cunosc”.

Există o mare probabilitate să-i fi întâlnit deja şi să nu îţi aminteşti. E mai bine să îi saluţi cu un vesel „mă bucur să vă văd”.

Aşezarea la masă, în cazul în care e vorba de o cină: Ai putea să trimiţi un e-mail cu puţin timp înainte de eveniment organizatorilor pentru a obţine mai multe detalii despre cum sunt aşezate locurile şi pentru a face o căutare riguroasă pe Google despre persoanele prezente, dacă nu le cunoşti. Evenimentele de lucru sunt pentru a construi contacte şi a fura idei.

Cod vestimentar: Încearcă să îţi aminteşti vorbele celor mai în vârstă ca tine, în care ştii că poţi avea încredere, când spun lucruri precum: „oricum, nimeni nu se uită la tine”. Deşi sună ca o observaţie neplăcută, este, de fapt, adevărul - nimeni nu se uită în detaliu la tine. Poartă ceva confortabil, care te face să te simţi bine şi nu purta niciodată ceva care te strânge în talie.

Alcoolul: Nimic nu te dă de gol mai tare drept începător decât să consumi prea mult alcool la o petrecere de la serviciu. E bine să bei apă la fiecare două înghiţituri de alcool.

Plecarea: Probabil te întrebi când este acceptabil să pleci de la eveniment. Dacă este vorba de o cină la masă, este perfect acceptabil să te ridici şi să pleci imediat ce este servit desertul. În anumite circumstanţe speciale, s-ar putea să fii chiar primul care părăseşte masa. Acesta poate fi şi un act de generozitate faţă de cei prea timizi care îşi doresc şi ei să plece, dar nu au curaj.

Rămas bun: Cel mai bine este să pleci fără nicio ceremonie în urma ta. Poţi pleca în linişte, cât mai repede, fără să deranjezi alte discuţii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craciun,
petrecere,
birou,
aspecte,
atentie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.