Un pilot olandez avertizase, inaintea accidentului Germanwings, asupra riscului reprezentat de cabinele de pilotaj blindate

Autor: Mihai Draghici Postat la 30 martie 2015 89 afişări

Un pilot olandez atrăsese atenţia, în urmă cu două luni, asupra riscului reprezentat de uşile blindate ale carlingei cu care sunt dotate avioanele comerciale după atentatele din 11 septembrie 2001.

"Date fiind uşile blindate extrasecurizate, nu este greu ca un pilot să îşi împiedice colegul să intre în carlingă", scria acum două luni Jan Cocheret, pilotul companiei Emirates, informează ziarul Liberation.

"Este suficient să aştepte ca un coleg să meargă pentru a-şi satisface o nevoie naturală pentru a nu-i mai deschide niciodată uşa", avertiza pilotul olandez.

După atentatele din 11 septembrie 2001, "mă întreb frecvent cine este alături de mine în cabină? Dacă i se întâmplă ceva teribil în viaţă şi nu poate depăşi situaţia?! Sper că după o pauză de mers la baie nu mă voi trezi în faţa unei uşi blocate", adăuga pilotul.

"Este bine şi frumos că se poate intra în carlingă cu un cod secret, dar, dacă persoana aflată în interior dezactivează această opţiune, nu se mai poate face nimic altceva decât să te aşezi pe scaun cu pasagerii şi să aştepţi ce se va întâmpla", spunea Jan Cocheret.

Companiile aeriene din întreaga lume au început să modifice procedurile de zbor, impunând regula prezenţei permanente a două persoane în cabina piloţilor, după aparenta prăbuşire intenţionată de către copilot a avionului Germanwings.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AVIOANE,
SECURITATE,
/actualitate/un-pilot-olandez-avertizase-inaintea-accidentului-germanwings-asupra-riscului-reprezentat-de-cabinele-de-pilotaj-blindate-14085101
14085101
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.