Succesul în carieră nu depinde de inteligenţă. De ce trebuie să ţii cont de fapt ca să reuşeşti

Postat la 20 iunie 2019 377 afişări

Succesul în carieră nu depinde de inteligenţă. De ce trebuie să ţii cont de fapt ca să reuşeşti

Succesul la locul de muncă nu depinde neapărat de nivelul de inteligenţă sau de experienţa unei persoane. Sunt multe exemple de oameni cu inteligenţa crescută care se autosabotează. Însă, abilităţile sociale şi inteligenţa emoţională au un rol mult mai important în viaţa unui angajat. Abilităţile sociale şi self-awareness-ul sunt componente ale inteligenţei emoţionale, iar aceasta este responsabilă pentu 58% din performanţele la locul de muncă.

Important este să ne putem înţelege, să ne putem observa, dar să fim atenţi şi la cei din jurul nostru, pentru ca în final să reuşim să aducem lucruri ce ne pot ajuta în comportamentul nostru şi nu să fugim de schimbari. Este la fel de important să nu ne lăsăm cuprinşi de frică deoarece, aceasta detemină anumite comportamente care nu ne fac cinste.

Aroganţa este o altă problemă a oamenilor la locul de muncă. Aroganţii iau tot ceea ce fac ca pe o provocare personală, au o încredere în sine falsă, ce deseori ascunde multă nesiguranţă.

Gândirea de grup nu este întotdeauna cea mai bună varianta. Grupul se izolează de mediul extern iar informaţia venită din afara grupului poate fi redată greşit sau neînţelesă de către membrii grupului. Gândirea de grup poate manipula liderul, astfel rezultând de cele mai multe ori un eşec.

Short-changed - termenul în limba engleză, îi defineşte pe oamenii care dau vina pe circumstanţe pentru rezultatele lor proaste, când de fapt atitudinea lor este de vină.

Temperamentalul: Unii oameni nu au control asupra propriilor emoţii, învinovăţindu-i pe ceilalţi pentru stările lor. Ei trebuie să fie mai atenţi la claritatea judecăţii şi la auto-control, deoarece acestea afectează relaţiile cu ceilalţi. Totodată, ei îşi pot revărsa toate emoţiile negative asupra celor din jur. Mai sunt şi oameni care nu au încredere în ei, care îşi cer scuze mult prea des şi degeaba, ca o plasă de siguranţă în caz de eşecul de care se tem atât de tare. Limbajul lor corporal, cât şi tonul şi modul de adresare fac să le scadă din importanţă, în special atunci când propun anumite idei.

Totuşi, niciunul dintre aceste comportamente nu sunt atât de grave, deoarece oricând poţi lucra la sinele tău şi poţi aduce schimbări. Ai nevoie doar de introspecţie şi dorinţa de a te schimba în bine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
refuz,
inteligenta,
succes,
cariera,
important,
munca,
oameni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.