Start la vacanţe cu trenul. Bucureşti-Constanţa, ruta concediilor la mare, una dintre cele mai solicitate linii feroviare, adjudecată de cinci jucători. CFR Călători, concurată de patru transportatori privaţi!

Autor: Mirabela Tiron Postat la 16 iunie 2025 42 afişări

Transportatorii feroviari privaţi şi-au adjudecat mai mult de un sfert din ruta feroviară Bucureşti-Constanţa, una dintre cele mai tranzitate din ţară, astfel că Softrans, Regio Călători din Braşov, Transferoviar şi Astra Trans Carpatic, ce concurează compania CFR Călători, subvenţionată de stat, operează şase curse din cele 21 în total programate zilnic săptă­mâna aceasta.

Start la vacanţe cu trenul. Bucureşti-Constanţa, ruta concediilor la mare, una dintre cele mai solicitate linii feroviare, adjudecată de cinci jucători. CFR Călători, concurată de patru transportatori privaţi!

 Ruta feroviară Bucureşti-Constanţa este singura care a fost modernizată cu un miliard de euro şi pe care trenurile pot atinge 160 de kilometri pe oră ♦ 32 de curse suplimentare au fost adăugate doar de CFR Călători din Gara de Nord spre Constanţa. În total s-a ajuns la 54 de curse directe operate de compania de stat dus-întors.

Transportatorii feroviari privaţi şi-au adjudecat mai mult de un sfert din ruta feroviară Bucureşti-Constanţa, una dintre cele mai tranzitate din ţară, astfel că Softrans, Regio Călători din Braşov,  Transferoviar şi Astra Trans Carpatic, ce concurează compania CFR Călători, subvenţionată de stat, operează şase curse din cele 21 în total programate zilnic săptă­mâna aceasta. Ruta feroviară Bucureşti-Constanţa este singura care a fost modernizată cu un miliard de euro şi a devenit linia pe care trenurile pot atinge 160 de kilometri pe oră. Toţi  cei patru privaţi au raportat anul tre­cut afaceri în creştere şi au înregistrat profit net.

„Pe ruta  concediilor la mare acum avem un tren zilnic, iar de la 1 iulie introducem al doilea tren dus-întors până în septembrie. Anul trecut am avut 32.683 de pasageri pe Bucureşti-Constanţa“, au transmis către ZF oficialii Softrans, parte din grupul Softronic din Craiova.

În 2014, Softronic a construit primul tren electric (Hyperion), fabricat în România, finanţat de Garanti Bank, cu 4,3 milioane de euro, iar în 2015 firma a livrat al doilea tren electric de acest tip. În 2019 a introdus în circulaţie al treilea tren Hyperion, dotat cu aer condiţionat şi chiar internet. Trenurile acoperă rutele Craiova-Bucureşti-Constanţa, dar şi Craiova-Bucureşti-Braşov.

Datele de pe  infofer.ro arată că o călătorie pe această rută durează între două ore şi jumătate şi trei ore, iar tariful începe de la 43 lei la trenurile Regio şi ajunge la 82 lei la InterRegio şi 94 de lei la InterCity (cel mai rapid tren).

Ultimele  date arătau că pe această rută traficul total se ridica la 2,9 milioane de pasageri în 2023, altfel spus,  o piaţă importantă pentru  jucătorii de pe această nişă.

Recent,  CFR Călători  a demarat programul „Trenurile Soarelui“, prin care mai multe trenuri vor asigura legături zilnice directe din Gara de Nord cu staţiunile de la Marea Neagră până pe 7 septembrie.

Călătorii vor avea la dispoziţie în total 54 de trenuri, din care 32 curse suplimentare,  adăugate pe sezonul  estival (începând cu 14 iunie), potrivit datelor publicate pe propriul site de compania de stat.

Chiar şi aşa, în plin sezon estival, când cererea pentru călătoriile spre Constanţa este mare, competiţia a devenit tot mai puternică pentru transportatorul subvenţionat de stat, care a pierdut cotă de piaţă în faţa privaţilor pe cele mai bune rute feroviare.

Transportatorilor privaţi li s-au prelungit contractele pe încă zece ani pe această rută, încă din 2022.

Un alt jucător privat ce are curse pe Bucureşti-Constanţa este compania Astra Trans Carpatic, ce efectuează două curse dus şi două întors pe Bucureşti -Constanţa. Încă din 2017, trenul privat Transcaparatic, tren produs de industriaşul Valer Blidar, care controlează fabrica Astra Vagoane Călători din Arad, are aceste curse  efectuate pe Arad-Bucureşti-Constanţa

Şi transportatorul privat Transferoviar Călători, controlat de Călin Mitică, are două curse spre mare.

Pe de altă parte, Regio Călători din Braşov, deţinut de Tănase Georgeta, cel mai mare jucător privat de pe piaţa de transport călători pe calea ferată, cu 315 mil. lei afaceri, are o cursă pe zi dus-întors pe această rută, potrivit infofer.ro.

Deşi jucătorii privaţii fac profit pe calea ferată, CFR Călători cu toată compensaţia de la stat se zbate să rămână pe linia de plutire.

La nivel naţional, traficul total de pasageri pe calea ferată s-a ridicat în 2023 la 74,2 milioane de pasageri, arată cele mai recente date  de la Institutul Naţional de Statistică.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.