Situaţie dramatică în România: 2 din 5 copii nu înţeleg ce citesc

Autor: Georgiana Călin Postat la 05 mai 2017 167 afişări

Rezultatele PISA 2015 au relevat faptul că, în România, 2 din 5 copii nu înţeleg ce citesc şi nu pot rezolva probleme simple de logică. Profesorul Sorin Borodi a realizat o analiză a tuturor subiectelor date la matematică din 1933 până în 2016, rezultatul fiind că gradul de dificultate a scăzut în mod evident, conform Intuitex,compania de software educaţional a grupului Softwin.

Situaţie dramatică în România: 2 din 5 copii nu înţeleg ce citesc

Aşadar, analizând itemii propuşi de-a lungul anilor, a constatat că aceştia au fost din ce în ce mai puţin dificili, iar din 1989 până în 2016 putem afirma că gradul de dificultate a subiectelor la Matematică s-a înjumătăţit (de la 8.33 la 4.27).   Pe de o parte, subiectele mai uşoare la matematică pot determina rezultate mai bune la examene şi percepţia  falsă că nivelul de pregătire al elevilor este unul ridicat. Pe de altă parte, rezultatele unor teste internaţionale precum PISA demonstrează faptul că analfabetismul funcţional este un fenomen ce poate apărea chiar şi în cazul elevilor ce au obţinut note „bune“ la diferite examene sau evaluări.

„În acest context, e important ca elevii să înveţe cu adevărat bine pentru şcoală, fără să aibă notele şi calificativele drept indicatori principali ai pregătirii lor”, spun reprezentanţii Intuitex. 

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.