Sindicaliştii reclamă probleme la RATB şi avertizează că şoferii ar putea să nu mai iasă pe trasee

Autor: Aurelia Alexa Postat la 19 februarie 2015 0 afişări

Sindicaliştii susţin că la nivelul managementului RATB sunt oameni politici, nu specialişti, iar acest lucru a dus la o "situaţie deosebit de gravă".

Preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), Vasile Petrariu, a declarat, joi, că în ultimii patru ani, RATB a avut cinci directori generali, iar din 2014 este condusă de un director interimar, aceeaşi fluctuaţie fiind şi în Consiliul de Administraţie.

"Acelaşi lucru se întâmplă şi la nivelul Consiliului de Administraţie, care ieri a fost revocat în cadrul CGMB, fiind numit un nou Consiliu de Administraţie, urmând ca în perioada următoare să parcurgă procedurile prevăzute de lege. Chiar dacă legislaţia a fost modificată în sensul numirii managerilor prin concurs, este de notorietate faptul că politicul este cel care stabileşte, până la urmă, conducerea unei societăţi, inclusiv la RATB. Această instabilitate managerială este întreţinută ca urmare a jocurilor politice din cadrul CGMB, care schimbă Consiliile de Administraţie şi Conducerea Executivă ori de câte ori se schimbă majoritatea în CGMB", a precizat Petrariu.

Liderul sindical a cerut autorităţilor să înceteze "experimentele manageriale ale RATB" şi să numească specialişti în domeniu, care să înţeleagă că subfinanţarea constantă are consecinţe grave asupra siguranţei cetăţenilor.

"Noi avem impresia că, în mod premeditat, autorităţile vor să aducă această Regie în faliment. Sunt tot felul de interese, dar vrem să atragem atenţia Consiliului General al Municipiului Bucureşti, primarului general şi Consiliului de Administraţie că stăm pe un butoi cu pulbere şi vom ajunge să nu mai avem cum să ieşim pe traseu. Trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toată lumea faptul că este o mare problemă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei", a precizat preşedintele executiv al STB.

Sindicaliştii spun că, în fiecare, între 80 şi 100 de autovehicule din parcul auto al RATB nu pot fi scoase pe traseu.

"119 autobuze, 13 troleibuze şi 15 tramvaie se retrag zilnic cu defecte tehnice. Probleme sunt şi la calea de rulare a tramvaielor. Din 146 de macazuri, 30 sunt funcţionale. Uzura parcului de tramvaie este de 83 la sută, unele dintre ele având peste 40 de ani, iar uzura troleibuzelor este de 93 la sută", a spus liderul sindical.

Sindicaliştii amintesc că în ultimii ani nu s-a achiziţionat niciun troleibuz şi situaţia nu este mai bună nici în cazul autobuzelor.

În aceste condiţii, sindicaliştii spun că şoferii ar putea refuza să mai iasă pe traseu, nu dintr-un exces de zel, ci pentru că le este frică să circule, ştiind că nu este asigurată siguranţa lor şi a călătorilor.

"Somăm în mod public membrii CGMB, dar şi pe primarul general, Sorin Oprescu, să-şi precizeze poziţia cu privire la deciziile legate de RATB. (...) Pentru a putea fi evitate acţiunile extreme de protest, care pot genera un conflict de muncă ce ar afecta cetăţenii, STB atrage atenţia asupra necesităţii luării unor măsuri urgente", a mai spus Petrariu.

Consilierii generali i-au revocat, miercuri, în şedinţă extraordinară, pe membrii consiliilor de administraţie de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi au validat consilii noi.

Noul Consiliu de Administraţie al RATB a fost votat cu 32 de voturi "pentru" şi îi are în componenţă pe Radu Dumitru, Dorel Macovei, Ovidiu Pîrvuţ, Marin Popescu, care făceau şi anterior parte din CA, alături de noii membri Tudor Tănăsescu şi Radu Orzaţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
RATB,
SINDICAT,

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/sindicalistii-reclama-probleme-la-ratb-si-avertizeaza-ca-soferii-ar-putea-sa-nu-mai-iasa-pe-trasee-13854462
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.