Sfaturi pentru companii: cum pot folosi businessurile din România această perioadă pentru optimizarea lucrului remote

Autor: Andra Stroe Postat la 13 mai 2020 65 afişări

Sfaturi pentru companii: cum pot folosi businessurile din România această perioadă pentru optimizarea lucrului remote

InnerTrends, companie care oferă suport pentru echipele de marketing şi managerii de produs prin furnizarea de date relevante despre consumatori, a făcut o analiză a mediului de business şi a ceea ce a presupus lucrul de acasă pentru o mare parte din companiile din România. Astfel, după 10 ani de lucru remote, dar şi după aproape două luni în care românii care au putut au lucrat de acasă, compania vine cu o serie de recomandări pentru antreprenori, în această perioadă.

„Este clar că aproape orice business este afectat în contextul actual. Unele businessuri poate au închis, altele funcţionează cu motoarele la minimum, iar antreprenorii trec prin situaţii dificile. Recomandarea mea pentru cei care vor să rămână activi este să folosească acest timp ca să adune toate datele pe care le au disponibile despre clienţii lor, despre produsele lor, despre furnizori şi să încerce să înţeleagă cât mai bine ce a funcţionat foarte bine, ce a funcţionat mai puţin bine şi ce ar trebui să facă astfel încât să optimizeze în momentul în care vor reveni în business cu toate motoarele turate”, a explicat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO InnerTrends.

Recomandarea InnerTrends pentru antreprenorii care încă au businessul operaţional e să facă un efort şi să înţeleagă povestea din spatele datelor. Lumea se schimbă, clienţii se schimbă, businessul se va schimba şi, cu siguranţă, lucrurile nu se vor mai derula la fel ca până acum. Cei care vor înţelege acest lucru mai repede şi vor reuşi să se adapteze la noua realitate sunt cei care vor ieşi cel mai uşor din criza curentă.

Din septembrie 2019, InnerTrends a implementat o strategie prin care să crească productivitatea echipei. Acesta este un avantaj crucial în a lucra remote, deoarece, atunci când vine o criză care împinge companiile către lucru de la distanţă, infrastructura există deja şi nu are impact asupra fluxului obişnuit. Mai mult, modul de operare al InnerTrends se bazează pe încrederea în angajaţi şi finalizarea cu succes a proiectelor, mai mult decât pe controlul task-urilor zilnice.

„Consider că această abordare are şi un alt avantaj: echipa este mult mai motivată să vadă că metodele noastre funcţionează, indiferent de perioada şi contextul în care ne aflăm. Faptul că reuşim să păstrăm un echilibru în companie este extraordinar pentru noi. Mai mult, dacă pentru mulţi să lucrezi de acasă este o noutate la care trebuie să se adapteze, pentru noi este normalitatea de zi cu zi”, a adăugat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO InnerTrends.

Proiectele şi planurile pe care InnerTrends va continua munca remote

Pe termen mediu, pentru următorul an şi jumătate, compania InnerTrends şi-a setat ca obiectiv principal consolidarea prezenţei mai puternice în domeniul e-commerce. În prezent, compania oferă soluţii pentru partenerii săi prin aplicaţii web de tip Software as a Service. Scopul activităţii în acest segment de dezvoltare IT a fost acela că poate opera mult mai uşor cu datele şi poate dezvolta mai repede şi mai eficient produse. Piaţa de e-commerce (4 miliarde de dolari) este însă de 40 de ori mai mari decât cea pentru SaaS (500 de milioane de dolari), iar migrarea este firească, spun reprezentanţii companiei.

Înainte de debutul crizei medicale, pentru 2020, InnerTrends estima o cifră de afaceri de 5 ori mai mare decât în anul precedent (150.000 de dolari). Prognoza de creştere este menţinută şi în actualul context, chiar dacă nu va fi la acelaşi nivel ca la începutul acestei perioade. În acelaşi timp, compania derulează discuţii cu investitori locali şi internaţionali (Europa şi Statele Unite ale Americii). În 2019, InnerTrends a participat la acceleratorul de business 500 Startups din SUA, moment prin care a stabilit legături puternice cu potenţiali investitori din piaţa nord-americană şi internaţională. Miza pentru investiţii, în 2020, este de 1,3 milioane de euro.

InnerTrends este o platformă de analiză a datelor, care oferă informaţii relevante pentru persoanele din marketing şi managerii de produs, despre consumatori. Compania a fost fondată în 2015 de Claudiu Murariu, CEO, Iuliana Murariu, CPO şi Alex Stoia, CTO.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
companii,
sfaturi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.