Radu Timiş Jr, CEO, CrisTim: Ne uităm cum putem să ne extindem afară. Ne uităm la branduri mici-medii din regiune pe care le putem achiziţiona şi să creştem prin ele

Autor: Roxana Rosu Postat la 13 octombrie 2025 24 afişări

Radu Timiş Jr, CEO, CrisTim: Ne uităm cum putem să ne extindem afară. Ne uităm la branduri mici-medii din regiune pe care le putem achiziţiona şi să creştem prin ele

Clientul român se uită în primul rând la preţ, apoi la calitate, dar în ultimii ani, cu cât nivelul de trai a crescut şi am început să călătorim mai mult, şi aşteptările legate de produse au crescut, iar piaţa s-a premiumizat foarte mult, a declarat Radu Timiş Jr, CEO, CrisTim  în cadrul conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025. 

”Suntem lideri de piaţă pe zona noastră şi asta arătă că brandurile mari au capacitatea de a inova constant. Putem lupta cu cea mai mare provocare a zilei, dezvoltarea mărcilor proprii ale retailerilor. Brandul trebuie să livreze o misiune şi un scop clar, să ştii ce construieşti, ce promovezi, să creezi acea emoţie pentru clientul tău”.

Radu TImiş Jr a mai spus că România are deja campioni naţionali în multe domenii,  companii care sunt lideri pe domeniul lor, se bat şi câştigă în faţa multinaţionalelor.

”Vrem să intrăm în marile reţele de afară cu brandul nostru. 14% din ce producem exportăm şi suntem printre primele companii care fac export, încă din 2005-2006. A fost o oportunitate. Comunităţile de români de afară se formau atunci şi am sesizat că vor fi tot mai mulţi care se vor muta afară. Şi acum comunităţile de români rămân clienţii noştri principali, dar vindem şi spre comunităţi apropiate, de polonezi, de sârbi”.

Radu TImiş Jr a adăugat că grupul se uită cum se poate extinde afară, dar şi modernizarea tuturor capacităţilor de producţie. 

”Vom avea altă strategie. Ne uităm la branduri mici/medii pe care le putem achiziţiona în regiune şi să creştem prin ele”.

Ce a mai declarat Radu Timiş Jr: 

►Dintre antreprenorii români, mă uit cu mult respect la Dragoş Pavăl şi povestea construită de el la Dedeman.

►De 33 de ani credem în România şi am dovedit că putem. Avem campioni naţionali în multe domenii, avem companii care sunt lideri pe domeniul lor, se bat şi câştigă în faţa multinaţionalelor.

► Pe băuturi alcoolice, există o fidelitate foarte mare faţă de brand. De obicei consumatorii au fidelitate către un produs anume. La noi e salamul săsesc, cel mai vândut produs din carne. Se uită întâi la preţ, apoi la calitate, dar cu cât nivelul de trai a crescut şi am început să călătorim mai mult şi aşteptările legate de produse au crescut. Piaţa s-a premiumizat foarte mult.

►14% din ce producem exportăm şi suntem printre primele companii care fac export, încă din 2005-2006. A fost o oportunitate. Comunităţile de români de afară se formau atunci şi am sesizat că vor fi tot mai mulţi care se vor muta afară. Şi acum comunităţile de români rămân clienţii noştri principali, dar vindem şi spre comunităţi apropiate, de polonezi, de sârbi.

►Vrem să intrăm în marile reţele de afară cu brandul nostru. Marca privată din reţele de retail nu este o prioritate a noastră şi are o cotă mică.

►Exportul este o valoare adăugată pentru noi. Dar pe anumite pieţe, preţul nostru nu are cum să fie mai mic decât al produselor locale. De exemplu în Spania noi vindem mai scump, pentru că importăm carne de acolo, o procesăm aici şi exportăm apoi produsul final. Aşa că acolo vânzările de acolo sunt emoţionale.

►Cred că pentru România e important să avem un mix bun intre mediul privat, antreprenorial şi cel politic. Pe consum, mai e puţin loc în România. Dar putem transforma România într-o ţară care produce valoare adăugată, să exportăm produse finite, să scalăm companiilor locale pe plan extern. Pentru asta trebuie să avem o bază de cost bună aici.

►Cum folosim energia produsă ca să motorizăm economia de aici? Trebuie să ne uităm cum ieşim afară, mai ales companiile care au deja o dimensiune, să ieşim în regiune. Care sunt priorităţle României, în cât timp echilibrăm balanţa comercială?. Noi, companiile, nu putem face asta singuri.

►Ne uităm cum ne putem extinde afară. Ne uităm la branduri mici-medii pe care le putem achiziţiona în regiune şi să creştem prin ele.

►Şi vrem modernizarea tuturor capacităţilor de producţie pe are le avem.

►România are de recuperat un decalaj uriaş în zona de management şi tehnologie faţă de companiile de afară. Faptul că recuperăm repede este extraordinar. Avem o inventivitate genetică şi ne putem adapta rapid. Când vom fi la paritate cu tehnologia de afară, atunci putem face saltul în Europa. Noi am făcut puţin din toate, nu ne-am specializat. Dar ne lovim afară de jucători care fac din 2  produse vânzările pe care le facem noi din 300.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ceo,
radu timis,
timis

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.