Producătorul brandului de vodcă Stalinskaya şi al apei minerale Carpatina a trecut pentru prima dată pragul de 100 milioane de lei afaceri şi speră la un avans de 16% în 2022. Compania a postat un avans de peste 50% al veniturilor în 2021 faţă de 2020

Autor: Florentina Niţu Postat la 20 iulie 2022 290 afişări

Prodal 94, un important producător de pe piaţa băuturilor spirtoase, controlat de oamenii de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 116,5 milioane de lei, în creştere cu 54% faţă de anul precedent, conform informaţiilor oferite de reprezentanţii com­paniei pentru ZF, la solicitarea privind realizarea unei noi ediţii a catalogului „Cei mai mari jucători din economiei“.

Producătorul brandului de vodcă Stalinskaya şi al apei minerale Carpatina a trecut pentru prima dată pragul de 100 milioane de lei afaceri şi speră la un avans de 16% în 2022. Compania a postat un avans de peste 50% al veniturilor în 2021 faţă de 2020

„Anticipăm că anul 2022 va fi dinamic.“

Prodal 94, un important producător de pe piaţa băuturilor spirtoase, controlat de oamenii de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 116,5 milioane de lei, în creştere cu 54% faţă de anul precedent, conform informaţiilor oferite de reprezentanţii com­paniei pentru ZF, la solicitarea privind realizarea unei noi ediţii a catalogului „Cei mai mari jucători din economiei“.

Pentru prima dată în istoria de aproape trei decenii a companiei, veniturile acesteia au depăşit pragul de 100 de milioane de lei, conform datelor publice. De asemenea, 2021 a fost şi cel mai profitabil an, producătorul înre­gistrând un rezultat net de 17,3 milioane de lei. Pentru anul curent, reprezentaţii Prodal 94 şi-au bugetat o cifră de afaceri de 135,6 milioane de lei şi un profit de 22 mil. lei. Asta înseamnă că avansul se va tempera la 16% în cazul cifrei de afaceri şi aproape 30% în ceea ce priveşte profitul net.

„Anticipăm că anul 2022 va fi dinamic.“

„Am ales acest termen deoarece el înglobează atât provocările pe care le presupune mediul economic instabil în care operăm, deopotrivă companii mari şi mici, dar şi oportunităţile pe care businessurile agile le pot capta. Iar aici ne referim la agilitatea de a surprinde schimbările de conduită a consumatorului final, reconfigurarea modului tradiţional de înţelegere a route-to-market-ului, precum şi viteza fără precedent pe care digitalizarea o aduce în fiecare business“, au spus reprezentanţii Prodal 94.

Ei au menţionat că una dintre cele mai mari provocări acum este creşterea preţurilor la materii prime, care duce la majorări repetate de preţ în decursul anului, neputând fi absorbite integral în marjele de business şi făcând foarte dificilă operarea. O altă provocare o reprezintă sincopele lanţului de aprovizionare, care pun presiune asupra disponibilităţii produselor la raft. E vorba astfel de consecvenţa calităţii materiilor prime şi a preţului cu care produsele ajung în piaţă la consumator. O altă provocare este creşterea inflaţiei, care afectează puterea de cumparăre la nivel de consumator.

„Aşadar, principala schimbare sau oportunitate pe care noi o anticipăm în acest an va fi modul în care consumatorii percep actul de cumpărare şi modul în care prioritizează coşul de cumpărături între branduri solide şi mărci private, precum şi deschiderea către inovaţii, ca elemente aducătoare de plusvaloare“, au precizat reprezentanţii Prodal 94.

Compania este condusă din acest an din funcţia de director general de Marius Gogoriţa, care era anterior director naţional de vânzări în cadrul Prodal 94. Acesta a lucrat aproape 25 de ani în cadrul Coca-Cola HBC România, ultima sa funcţie fiind aceea de RTM Project Manager „ România, potrivit datelor pe profilul său de LinkedIn.

Prodal 94 are “n portofoliu mai multe băuturi spirtoase, precum vodca Stalinskaya şi ginul Wembley, spumantul Rose Mary, vodca Stolichnaya, whiskey-ul Label 5, dar şi brandurile Săniuţa şi Drobeta care se vând “n peste 20 de ţări. În 2020, în luna ianuarie, Prodal 94 a cumpărat companiile producătoare de apă minerală plată şi apă minerală carbogazoasă Carpatina şi Lipomin, iar anul trecut a făcut investiţii “n modernizarea şi extinderea capacităţii liniilor de producţie a apelor minerale.

Pentru anul 2022, compania are un buget de investiţii de 11,5 milioane de lei. Unul dintre principalele proiecte de investiţii este actualizarea liniilor de producţie în fabrica în care firma îmbuteliază brandurile din portofoliul de băuturi alcoolice. O altă investiţie importantă va fi în brand equity, „pentru a ne menţine competivitatea la nivel de portofoliu, dar şi pentru a veni în întâmpinarea aşteptărilor pe care consumatorii le au de la brandurilor noastre“. De asemenea, investiţiile vor merge şi în zona de inovaţie, în vederea pregătirii unor lansări de produse.

Pe piaţa de băuturi spirtoase Prodal 94 concurează cu companii precum Alexandrion, Scandic Distilieris, Prodalcom şi Prodvinalco, iar pe piaţa apelor se luptă cu Romaqua (Borsec), Coca-Cola HBC (Dorna „ Izvorul Alb), Carpathian Spring (Aqua Carpatica), Maspex (Bucovina) şi Perla Harghitei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.