Primăria Oradea contrazice datele Ministerului de Finanţe: Am preluat Administratia Imobiliară Oradea şi Poliţia Locală şi astfel a crescut numărul de angajaţi
Primăria Oradea a venit vineri cu o serie de precizări legate de evoluţia numărului de angajaţi în ultimii 10 ani, în replică la materialul publicat de Ziarul Financiar, menţionând că majorarea a fost determinată de preluarea de către Primărie a unor instituţii publice din subordinea acesteia.
”Creşterea numărului de angajaţi la Primăria Oradea nu este rezultatul «umflării schemei de personal», ci al preluării legale a unor instituţii publice în structura administraţiei locale”, precizează mesajul transmis de Primăria Oradea.
Astfel, în anul 2016, Administraţia Imobiliară Oradea (AIO) a fost integrată în structura Primăriei, cu un număr de 180 de angajaţi. Iar în anul 2018, Poliţia Locală Oradea a intrat, de asemenea, în structura Primăriei, cu un număr de 78 de angajaţi.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Octavian Haragoş, a precizat că AIO funcţiona anterior anului 2016 ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local. Tot în subordinea CL era înainte de 2018 şi Poliţia Locală.
”Astfel, dacă în anul 2015 Primăria Oradea avea un total de 254 de angajaţi, ulterior s-au adăugat 180 de posturi de la AIO şi 78 de posturi de la Poliţia Locală, rezultând creşterea menţionată.
Nu este vorba, aşadar, de angajări suplimentare, ci de preluarea unor instituţii publice în aparatul de lucru al primarului, în baza cadrului legal aplicabil”, spun reprezentanţii primăriei.
Primăria Oradea subliniază că toate aceste modificări au fost transparente, aprobate în şedinţe publice şi motivate de necesitatea eficientizării activităţii administraţiei locale prin integrarea unor servicii esenţiale pentru cetăţeni.
Ziarul Financiar a solicitat în luna iulie Ministerului de Finanţe date cu privire la numărul de bugetari incluşi în categoria „autorităţi executive locale“, adică personalul din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judeţean, precum şi personalul angajat în instituţiile şi autorităţile publice de interes local din subordinea unităţilor administrativ teritoriale, care activează în principal în domeniile: ordine publică, sănătate, asistenţă socială, transport local, cultură. Conform datelor oficiale, numărul angajaţilor din primării şi consilii judeţene, precum şi din instituţiile şi autorităţile publice de interes local aflate în subordinea acestora a crescut în ultimii 10 ani cu 21% la nivel naţional, ajungând la finele lunii mai 2025 la un total de 281.427.
În cazul Primăriei Oradea, numărul de angajaţi era în mai 2025 de 452 persoane, faţă de 254 în decembrie 2015. Iar la nivelul judeţului Bihor, datele de la Finanţe indică un total de 6.542 angajaţi, faţă de 5.302 în 2015. Nu se ştie însă situaţia de la celelalte primării din judeţ şi ce instituţii sau autorităţi au preluat ele în ultimii ani.
În final, datele complete privind numărul de bugetari din administraţia locală rămân un mister. Statisticile autorităţilor locale par să difere de cele ale ministerelor, anumite instituţii au fost mutate de la consiliile locale la primării, altele sunt controlate de consiliile judeţene, aşa că numărul total de bugetari din administraţia locală rămâne o enigmă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













