Presa în format print încă mai este apetisantă, dacă este servită cu „Ceapă“
Despre ziarele tipărite: „Oamenilor le place să primească prin poştă ceva care nu bagă groaza în ei“.
Despre ziarele tipărite: „Oamenilor le place să primească prin poştă ceva care nu bagă groaza în ei“.
The Onion anunţa anul trecut că viitorul presei şi al media în general este în print. Făcând aceasta, vechea publicaţie satirică americană a revenit la formatul fizic. Iar pariul a avut succes, după cum a constatat The Wall Street Journal, portavocea businessului din SUA.
Plină de reclame parodice şi umor fin, foarte fin şi uneori brutal, cu titluri care adesea atacă cu gust ştirile zilei, The Onion (Ceapa) are peste 53.000 de abonaţi care plătesc până la 9 dolari pe lună pentru a primi ziarul.
Compania are un nou contract pentru a-şi vinde ziarele cu Barnes & Noble şi se aşteaptă la venituri de aproximativ 6 milioane de dolari în acest an - faţă de mai puţin de 2 milioane de dolari la începutul anului 2024. The Onion nu este profitabil, dar directorul executiv Ben Collins îşi propune să obţină profit anul viitor. „Oamenilor le place să primească prin poştă ceva care nu bagă groaza în ei“, a spus el.
Rezultatele de afaceri ale publicaţiei arată că produsele media de modă veche îşi pot găsi o nişă în ciuda schimbării obiceiurilor cititorilor şi a unui peisaj digital neiertător.
Publicaţii precum Complex, High Times şi Tablet au lansat ediţii tipărite în ultimii ani pentru a satisface nostalgia anumitor cititori pentru produsele pe hârtie şi pentru a ieşi în evidenţă într-un spaţiu de conţinut digital aglomerat cu creatori, videoclipuri şi podcasturi.
„Oboseala digitală este reală pentru noi toţi“, a declarat Kat Craddock, redactor-şef şi CEO al revistei culinare Saveur, care a lansat anul trecut o ediţie tipărită de două ori pe an.
Craddock a cumpărat Saveur de la Recurrent în 2023. Publicaţia îşi încetase tirajul tipărit de aproape trei decenii cu ani în urmă. Ea a spus că publicaţia este profitabilă, obţinând venituri de la abonaţi care plătesc 25 de dolari pe număr şi din oferte publicitate personalizată care acoperă mediul digital, tipărit şi evenimente.
Site-urile web, aplicaţiile şi alte medii digitale sunt încă primordiale pentru majoritatea publicaţiilor. Cu toate acestea, anumiţi editori consideră publicitatea tipărită şi abonamentele ca o sursă de venit din ce în ce mai valoroasă, deoarece spun că traficul de pe Google şi Facebook este în scădere.
Utilizarea tot mai mare de către consumatori a agenţilor de inteligenţă artificială ameninţă să reducă şi mai mult clicurile.
Jeff Lawson, cofondator şi fost CEO al Twilio, a cumpărat The Onion anul trecut, când acesta era un site web gratuit, susţinut de reclame. Cu ani în urmă, avea şi o ediţie tipărită gratuită.
Compania a lansat recent o agenţie de publicitate formată din scenarişti de comedie şi încearcă să cumpere compania media Infowars, aflată în faliment, cu sprijinul familiilor care şi-au pierdut copiii în masacrul de la Sandy Hook, a declarat Collins.
Alex Jones şi site-ul său Infowars au fost obligaţi să plătească aproximativ 1,4 miliarde de dolari daune familiilor după ce au afirmat în mod fals că atacul armat din şcoala din Connecticut a fost o farsă guvernamentală. Un judecător federal a respins anul trecut prima tranzacţie a The Onion pentru cumpărarea Infowars, spunând că aceasta nu maximizează valoarea pentru creditori. Publicaţia digitală „însemna bani mari când erau bani mari, apoi a devenit ceva foarte dificil“, a declarat John Martin, CEO al revistei rock ‘n’ roll Creem, care a fost relansată în 2022 ca revistă trimestrială tipărită, după ce şi-a încetat activitatea în 1989.
Creem are astăzi aproximativ 10.000 de abonaţi pentru publicaţia tipărită, comparativ cu un tiraj de aproximativ 300.000 de exemplare în perioada sa de glorie, în anii 1970, şi este profitabilă. Clienţii actuali plătesc 80 de dolari pe an şi au, de obicei, vârste cuprinse între 33 şi 55 de ani, a spus Martin.
Martin doreşte să facă din print baza afacerii. „Îţi poţi dezvolta proprietatea intelectuală în pagini şi o poţi transforma în marfă, în evenimente, în conţinut video, în podcasturi“, a spus el.
Pentru a-şi prezenta volumul tot mai mare de jurnalism online, The Atlantic şi-a extins anul acesta tirajul anual tipărit la 12 numere, de la 10. Aproape jumătate dintre cei peste 1,3 milioane de abonaţi care primesc revista tipărită plătesc 10 dolari în plus pe an.
„O revistă tipărită nu te avertizează vizual şi nu te bipăie. Nu încearcă să-ţi îndrepte constant atenţia către următorul lucru care te interesează cel mai mult. Pur şi simplu stă acolo cu răbdare şi aşteaptă ca informaţia să-i fie absorbită, iar aceasta este o experienţă mentală mai profundă decât ceea ce obţin oamenii pe internet“, a explicat redactorul-şef Jeffrey Goldberg.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












