Povestea omului care a realizat un produs care în prezent este vândut la fiecare 2,5 secunde

Autor: Georgiana Călin Postat la 17 noiembrie 2016 24188 afişări

Povestea omului care a realizat un produs care în prezent este vândut la fiecare 2,5 secunde

În timpul singurului interviu acodat vreodată, publicaţiei ”La Stampa“, Michele Ferrero nu şi-a dat jos ochelarii de soare. Şi nu pentru a-şi proteja ochii, ci pentru a se ascunde. Se spune că era extrem de modest, iar când era numit geniu, replica spunând că al doilea nume ale său este, într-adevăr, ”Eugenio“. Pe lângă Nutella, alte 20 de branduri i-au adus titlul de cel mai bogat om din Italia, cu o avere de 23,4 miliarde de dolari. S-a amuzat când a auzit că reţeta pentru Coca-Cola este cunoscută de doar câţiva directori ai companiei. Mult mai puţini oameni ştiu compoziţia Nutella.

Discreţia sa a avut un rol şi în afaceri; Ferrero păstra secretul reţetei Nutella - ciocolata cu alune care i-a adus succesul. În fiecare an sunt consumate 365 milioane de kilograme de Nutella în toată lumea. În interviul oferit, Michele Fererro a arătat direcţiile după care s-a ghidat în afaceri. „Fă întotdeauna ceva diferit de alţii”, iar Nutella e o dovadă clară. Pasta de alune amestecată cu cea de cacao a fost cunoscută în nordul Italiei de la Napoleon încoace. Însă tatăl lui, Pietro, care conducea o mică patiserie-magazin în oraşul Alba din Italia, a reînviat această idee în Al Doilea Război Mondial, când praful de cacao era greu de găsit.

Descoperirea amestecului perfect a devenit o pasiune, iar adolescentul Michele s-a alăturat tatălui său, care lucra continuu pentru a obţine reţeta perfectă. La început, pasta a fost vândută sub formă solidă, urmând Supercrema, comercializată în borcane. După moartea lui Pietro, în 1949, Michele şi-a pus amprenta asupra reţetei şi a mai adăugat suficiente picături de ulei vegetal pentru un efect tartinabil. La sfârşitul anului 1950, o flotă de 1.000 de camioane pline cu Supercrema aproviziona magazinele din întreaga Italie. În 1964, Ferrero a inventat şi denumirea Nutella, împreună cu borcanul de sticlă specific, iar restul e istorie.

Al doilea lucru definitoriu în strategia antreprenorului italian a fost încăpăţânarea de a rezista tuturor achiziţiilor. A refuzat cu îndârjire şi listarea la bursă, menţinând afacerea în familie; acum sunt 4.000 de muncitori, iar în istoria sa firma nu s-a confruntat cu nicio grevă. Când fabrica a fost inundată, în 1994, chiar înainte de Crăciun, au venit cu găleţi şi mături de acasă; au redeschis-o în 15 zile. În 1983 Nutella a ajuns pe rafturile magazinelor din SUA, după bomboanele mentolate Tic-Tac. Ferrero este cel care a insistat în 1974 asupra ideii de a lansa Kinder Surprise - ouă de ciocolată cu jucării de plastic în interior, deşi toată lumea din jurul său obiecta, spunându-i că ideea sa nu va putea avea succes decât Paşte.

Produsele au fost analizate în cele două laboratoare, unul din Alba şi celălalt din Monaco, unde a locuit ulterior antreprenorul, şi fiecare produs a fost testat de membrii consiliului de administraţie. „Mâncăm toată ziua”, se plângea unul dintre aceştia.

Al treilea secret al său era mult mai misterios şi mai surprinzător. La baza strategiei sale de afaceri au fost două simboluri, imagini feminine. Pe de o parte, „Valeria”, imaginea clientului care decide ce cumpără. „Valeria este stăpâna a tot, ea decide succesul şi eşecul.. Ea hotărăşte că Wal-Mart trebuie să fie cel mai mare din lume, ea stabileşte succesul unei idei sau al unui produs, iar dacă într-o zi îşi schimbă părerea şi nu te mai cumpără, eşti distrus”, explica Michele Ferrero, pentru La Stampa. A doua femeie a fost Fecioara Maria, fără de care, spunea el, nu putea realiza nimic.

Cel mai bogat producător de produse de ciocolată din lume şi cel mai bogat om din Italia, Michele Ferrero, celebru pentru mărcile pe care le deţine - Nutella, Ferrero Rocher, oul Kinder Surprise şi Tic-Tac - a murit anul trecut la de 89 de ani, la Monaco. Fiul lui, Giovanni, a devenit directorul imperiului de ciocolată, afacerea rămânând, aşa cum îşi dorea fondatorul, în mâinile familiei.

Anul trecut s-au vândut 365,000 de tone de Nutella în 160 de ţări, iar un borcan de Nutella se vinde pe glob la fiecare 2,5 secunde.

Urmărește Business Magazin

Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară
Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România, despre cina ideală: „În trecut, pentru această întrebare mi-aş fi luat timp să trec în revistă câţiva dintre autorii sau artiştii mei preferaţi, lideri care m-au inspirat sau laureaţi ai premiilor Nobel. Acum..."
Mediafax
De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
PSD, reacţie la apelul lui Iohannis PSD, reacţie la apelul lui Iohannis
Apelul lui Iohannis către Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba  Fotbalul se joaca in zece... COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba Fotbalul se joaca in zece...
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.