Porturile Americii se golesc, transportatorii intră în panicã: Cum războiul tarifelor cu China ameninţă să îngenuncheze economia SUA
Războiul comercial dintre Donald Trump şi China începe să afecteze grav economia Statelor Unite, întrucât operatorii de porturi şi transportatori aerieni de marfă raportează scăderi semnificative ale volumului de mărfuri din China, notează The Irish Times. Grupurile de logistică au anunţat că rezervările de containere către SUA au scăzut considerabil de la introducerea tarifelor de 145% asupra importurilor chineze.
Portul Los Angeles, principalul punct de intrare al mărfurilor chineze, estimează că sosirile programate pentru săptămâna care începe pe 4 mai vor fi cu o treime mai mici comparativ cu anul trecut. De asemenea, transportatorii aerieni de marfă raportează reduceri semnificative ale rezervărilor, potrivit datelor Vizion, unde rezervările pentru containerele de dimensiuni standard din China către SUA erau cu 45% mai mici la jumătatea lunii aprilie.
John Denton, secretarul general al Camerei Internaţionale de Comerţ, a explicat că tulburările din fluxurile comerciale sunt cauzate de comercianţi care îşi amână deciziile, aşteptând să vadă dacă Washingtonul şi Beijingul ajung la un acord. Un sondaj realizat de ICC în peste 60 de ţări a indicat că impactul asupra comerţului va fi probabil permanent, indiferent de rezultatul negocierilor.
Costurile de acces pe piaţa americană sunt cele mai ridicate de la criza anilor 1930, afirmă Denton, precizând că taxa minimă de acces, indiferent de context, va fi de aproximativ 10%. Aceste realităţi afectează grav dinamica schimburilor comerciale globale şi creează un climat generalizat de incertitudine.
Atât SUA, cât şi China au început să resimtă presiunea: ambele ţări au anunţat recent excepţii de la taxe pentru anumite produse importante. Deşi Trump a prezis o reducere a tarifelor de 145%, China a declarat că nu poartă în prezent negocieri cu SUA, sporind tensiunile comerciale.
Primele containere vizate de noile tarife vor ajunge în SUA în săptămâna următoare. Operatorii logistici confirmă că lanţurile de aprovizionare au fost perturbate, companiile amânând transporturile sau depozitând mărfurile în zone vamale pentru a evita plata taxelor până la momentul retragerii.
Importatorii americani folosesc rezervele existente şi preferă să redirecţioneze transporturile către ţări apropiate, cum ar fi Canada, pentru a reduce impactul tarifelor. Nathan Strang, director în cadrul Flexport, avertizează că, dacă se va încheia un acord, tarifele de transport ar putea exploda din cauza cererii acumulate.
Hapag-Lloyd, una dintre cele mai mari companii maritime, a raportat anularea a 30% dintre rezervările sale din China. TS Lines, companie taiwaneză de transport, a suspendat recent una dintre rutele sale către coasta de vest a SUA, invocând lipsa cererii.
Scăderea volumului de comenzi s-a reflectat în numărul debarcărilor în Portul Los Angeles, iar analiza Sea-Intelligence indică o creştere a numărului de „navigaţii în alb", unde navele programate nu mai sunt trimise la destinaţie.
În mai, doar Portul Los Angeles se aşteaptă la 20 de curse anulate, însumând peste 250.000 de containere – de patru ori mai mult faţă de luna aprilie. Creşterea livrărilor din alte regiuni, precum Vietnam şi Cambodgia, explică o parte din compensarea pe termen scurt, însă impactul global rămâne sever.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro