Piaţa de produse OTC înregistrează o uşoară scădere în T2 faţă de primele trei luni ale anului 2017

Autor: Georgiana Călin Postat la 29 august 2017 141 afişări

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în T2 2017 faţă de primele trei luni ale anului, conform datelor Cegedim. În ciuda acestei scăderi, vânzările aferente celui de-al doilea trimestru al anului au fost cu 19,4% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Piaţa de produse OTC înregistrează o uşoară scădere în T2 faţă de primele trei luni ale anului 2017

În acest interval, segmentul de piaţă a înregistrat o evoluţie moderată la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbări semnificative doar la nivelul categoriei răceală, gripă şi alergii, vânzările din această categorie scăzând cu 38% faţă de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piaţă, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziţionat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creştere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influenţată şi de sezonalitate. Segmentul de piaţă reprezentat de RASCI, urmează însă o tendinţă generală de creştere, reflectând, pe de-o parte, atenţia sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât şi varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluţie ascendentă este în linie atât cu creşterea totală a pieţei farmaceutice, cât şi cu creşterea economică a României”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce priveşte cota de piaţă, de 23,2%, dar şi la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acţiune în afecţiuni gastrointestinale, cu o cotă de piaţă de 21,1% şi vânzări de 153,1 milioane de lei.

RASCI, ca entitate reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susţine administrarea responsabilă şi avizată prin informarea corectă şi educarea consumatorilor din România.


Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.