Pentest-Tools.com, Visage Cloud, YardLabs, iOLA şi Werit sunt câştigătorii premiilor „Grand Prize”, „Best Business”, „Best Product” şi „Best Pitch” în cadrul Innovation Labs 2017

Autor: Florin Casota Postat la 23 mai 2017 151 afişări

Innovation Labs 2017, programul de mentorat şi dezvoltare pentru tinerii pasionaţi de tehnologii creative şi antreprenoriat, şi-a desemnat câştigătorii în cadrul evenimentului Demo Day. Pentest-Tools.com, Visage Cloud, YardLabs, iOLA şi Werit sunt echipele care au convins juriul şi publicul cu produsele lor, câştigând premiile „Grand Prize”, „Best Business”, „Best Product” şi respectiv „Best Pitch”.

În cadrul semi-finalelor Demo Day 2017 au urcat pe scenă 40 de echipe dintre cele 63 care au fost selectate în programul de mentorat de trei luni în luna martie 2017, ca urmare a Hackathoanelor Innovation Labs din cele 6 centre universitare. După o primă rundă de demonstraţii tehnice şi prezentări de produs, 16 echipe au intrat în competiţia finală Demo Day.

Innovation Labs Grand Prize, decernat de Roxana Vitan, Preşedinte al Romanian American Foundation, a fost câştigat de echipa Pentest-Tools.com, ce oferă un serviciu online care permite utilizatorilor cu un nivel mediu sau ridicat de competenţe tehnice să îşi testeze singuri securitatea unui site. Utilizatorii pot solicita rularea tuturor testelor disponibile pentru un URL specificat, obţinând o diagnoză a vulnerabilităţilor şi recomandări privind optimizarea site-ului. Pentest Tools este deja o soluţie activă, aflată în plină dezvoltare privind elaborarea unor noi teste şi funcţionalităţi. Valoarea adăugată a produsului constă în testele proprii dezvoltate de echipa Pentest Tools, pornind de la experienţa de peste 10 ani în domeniul de ethical hacking şi penetration testing

Premiul „Best Business”, decernat de Jean Baptiste Dernoncourt, General Manager Carrefour Romania, a revenit echipelor VisageCloud şi YardLabs. VisageCloud este un API pentru detectarea şi identificarea facială, bazat pe o reţea neurală. Produsul poate fi încorporat în diferite alte soluţii ce urmăresc personalizarea serviciilor – precum în zona de retail, pentru hoteluri ce pot identifica uşor oaspeţii înregistraţi, precum şi pentru detectarea persoanelor urmărite de poliţie, în zona smart surveillance.

YardLabs este o soluţie dedicată viticultorilor, care colectează informaţii din mediul ambiant şi trimite notificări privind evoluţia viţei de vie. YardLabs porneşte de la înregistrarea a cinci parametri de mediu: temperatura şi umiditatea din sol, temperatura şi umiditatea din aer, şi intensitatea luminoasă. Produsul exprimă grafic evoluţia parametrilor relevanţi şi notifică viticultorii atunci când sunt necesare intervenţii, conducând astfel la reducerea costurilor şi sporirea calităţii recoltei.

Premiul „Best Product” a fost înmânat de către Claudiu Cercel, Director General adjunct la BRD - Groupe Société Générale, revenind echipei iOLA. Aceasta combină tehnologiile WiFi, BLE, Lora/LoraWAN, SigFox, LTE-M1, NB-IoT şi multipli sensori calibraţi OOB într-o soluţie plug&play disruptivă, oferind implementări IoT de dimensiuni variate destinate unor domenii diverse: agricultură, smart cities, mediu sau intervenţia în situaţii de urgenţă.

Echipa Werit a câştigat premiul „Best Pitch”, decernat de către Marius Chiriac, Director de Marketing şi Inovaţie la Enel Energie. Werit propune un consilier vestimentar digital ce sugerează clienţilor combinaţii între articole de îmbrăcăminte selectate dintr-o varietate de magazine online. Utilizatorii îşi creează un profil care este continuu nuanţat prin algoritmi de machine-learning, permiţând Werit să genereze combinaţii inteligente pe gustul cumpărătorilor, eficientizând selecţia şi cumpărarea online şi lărgind spectrul opţiunilor vestimentare.

Echipele Sunee, oferind o şapcă ce monitorizează radiaţiile ultraviolete şi EnerGO, o soluţie ce permite evaluarea costurilor şi oportunităţilor restructurării companiilor cu servicii complexe de logistică, au câştigat menţiunile speciale ale programului.

Innovation Labs este un accelerator ancorat în universităţi româneşti de prestigiu din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Sibiu, Timişoara şi Alba Iulia, adăugând dimensiunea dezvoltării de produs educaţiei tehnice IT&C pentru care absolvenţii din România se bucură de o recunoaştere globală.

În martie 2017, peste 450 de tineri s-au înscris în Hackathoanele Innovation Labs, propunând idei de produse digitale. În Hackathoane au intrat efectiv 117 echipe, dezvoltându-şi ideile în prototipuri cu ajutorul mentorilor, pe parcursul a 24 de ore de foc. Cele mai convingătoare echipe au trecut în a doua etapă a programului Innovation Labs – perioada de mentorat şi dezvoltare a prototipului iniţial, evoluând spre un produs care să combine excelenţa tehnică şi orientarea către nevoile reale ale utilizatorilor. Timp de trei luni, până la Demo Day, echipele au participat săptămânal la workshop-uri şi întâlniri cu mentorii, specialişti în domeniul tehnologiei şi antreprenori, lucrând la dezvoltarea şi rafinarea produselor lor.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.