Parcul de aventură din România deschis pe o platformă militară, unde mănânci la popotă şi dormi în camere Tun şi apartamente Colonel

Autor: Andra Stroe Postat la 29 iulie 2019 1997 afişări

Una dintre distracţiile de weekend ale corporatiştilor români este Arsenal Park, un parc de aventură „cu de toate”, deschis în Orăştie, pe o fostă platformă militară.

Parcul de aventură din România deschis pe o platformă militară, unde mănânci la popotă şi dormi în camere Tun şi apartamente Colonel

Astfel, vizitatorii au de ales între o serie de activităţi precum escalada, traseul de tiroliene, tir cu arcul, plimbări cu scutere electrice, biciclete, karturi sau maşinuţe de golf, escape-roomuri, zbor cu parapanta, paintball, airsoft sau pot, pur şi simplu, să se răcorească în aqua park. Printre activităţile gratuite se numără skate parkul sau parcul de fitness.

Arsenal Park a luat naştere ca unitate turistică în 2009, iar investiţiile au ajuns, în prezent, la peste 20 de milioane de euro. Sebastian Antal, directorul general al businessului, povesteşte că platforma pe care se află Arsenal Park există din jurul anilor 1936-1938, când Carol al II-lea a dispus oferirea unui spaţiu de aproape 90 de hectare armatei, pentru efectuarea unor experimente în domeniul materialului explozibil şi al muniţiei.

„Am ales această locaţie pentru poziţionarea strategică şi potenţialul pe care îl prezenta. Pe lângă faptul că are o frumuseţe aparte, judeţul Hunedoara este bogat din punctul de vedere al obiectivelor turistice, printre care amintesc castelul Corvinilor, cetăţile dacice, cetatea Devei, munţii Parâng şi Parcul Naţional Retezat. Încă neexploatate în totalitate, acestea prezintă în continuare o oportunitate de dezvoltare”, povesteşte Antal.

În 2017, Arsenal Park a înregistrat o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro şi o rată a profitului de 15%. Primul şi al doilea trimestru din anul 2018 păstrează acelaşi trend ascendent. La nivel de investiţii, reprezentantul Arsenal Park spune că acestea reprezintă, anual, un procent de 10-15% din cifra de afaceri, fiind direcţionate în general spre reorganizarea şi standardizarea proceselor şi a serviciilor şi spre modernizare. Totuşi, „o mare parte sunt atribuite către fidelizarea personalului, deoarece gradul de satisfacţie a clientului are la bază bunăstarea angajatului”, spune Antal. Periodic, reprezentanţii parcului fac şi investiţii de dezvoltare, care „pot ajunge până la 50% din cifra de afaceri”.

Printre noile servicii care au menţinut o creştere constantă a cifrei de afaceri se numără lansarea de la începutul anului 2018 a încă unui panou de escaladă, în prezent cel mai înalt din ţară, dar şi deschiderea unei serii de escape room-uri. De asemenea, tot anul trecut cei de la Arsenal Park au demarat un nou proiect, festivalul de off-road ArcFest, aflat la prima ediţie, şi au lansat un nou produs turistic dedicat activităţilor de familie, Family Bootcamp (weekendul familiilor de supereroi), care se bucură de un real succes, potrivit lui Antal.

Pentru turiştii veniţi de departe, parcul deţine şi o serie de unităţi de cazare. Tarifele camerelor sunt cuprinse între 60 şi 368 de euro, în funcţie de tipul şi capacitatea acestora. Astfel, o noapte în camerele Ofiţer, Tun şi Tab costă 60 de euro pentru o singură persoană şi 72 de euro pentru o cameră dublă, apartamentul Maior este 104 euro, apartamentul Colonel - 123 de euro, Vila General - 320 de euro iar vila Mareşal costă 368 de euro, toate preţurile incluzând mic dejun şi acces la aqua park. Arsenal Park dispune şi de o cafenea şi un restaurant-popotă

Jumătate dintre clienţii parcului hunedorean sunt corporatişti

Reprezentantul parcului spune că businessul înregistrează, anual, circa 150.000 de vizitatori de toate vârstele, din clasele sociale medii şi premium. Din totalul de clienţi, jumătate sunt corporatişti. „Când vorbim despre segmentul individual versus corporate, proporţia este de 50-50%”, spune Antal. El adaugă că „în 2018 ponderea clienţilor străini a fost în creştere faţă de anii anteriori, în prezent fiind de 15%”.

Fiind un business sezonier, numărul angajaţiilor parcului este variabil, între 50 şi 150 de persoane, variind în funcţie de numărul clienţilor. Antal spune că ponderea traficului de weekend este net mai mare faţă de timpul săptămânii, cu excepţia intervalului iunie-august, când ponderea este egală. Pe perioada iernii, reprezentantul parcului spune că businessul îşi desfăşoară activitatea normal, iar din 2016, de când a fost deschis aquaparkul, care cuprinde bazine şi tobogane interioare, veniturile generate sunt cu 30% mai mari faţă de anii anteriori în aceeaşi perioadă. „Perioada de extrasezon nu reprezintă un impediment pentru dezvoltarea parcului”, spune Antal.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
parc,
platforma,
militar

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.