(P) Transformarea oraşelor inteligente prin tehnologii AI, IoT şi cloud

Postat la 20 decembrie 2019 143 afişări

„Oraş inteligent”, o expresie simplă care cuprinde o serie largă şi complexă de iniţiative şi programe de transformare digitală. Astfel de programe trebuie să includă servicii moderne pentru cetăţeni, automatizare operaţională, gestionare inteligentă a infrastructurii şi noi capacităţi pentru îmbunătăţirea transportului şi comunicaţiilor.

(P) Transformarea oraşelor inteligente prin tehnologii AI, IoT şi cloud

Conform unui studiu realizat de Naţiunile Unite, peste jumătate din populaţia lumii (55%) trăieşte în zone urbane, iar până în 2050, acest număr ar putea să ajungă la 68%.  Odată cu urbanizarea rapidă, organizaţiile guvernamentale din întreaga lume trebuie să îmbunătăţească modul în care oraşele răspund nevoilor pe care rezidenţii le au, fie prin optimizarea mediului, fie prin eficientizarea capabilităţilor digitale guvernamentale. Liderii guvernamentali de astăzi trebuie să răspundă provocărilor pe care le întâmpină prin transformarea oraşelor pentru a fi inovatoare, pliate pe nevoile rezidenţilor şi sustenabile. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea de soluţii şi tehnologie bazate pe date precum AI şi Internet of Things (IoT), pentru a transforma modul în care sunt gestionate serviciile: transportul, siguranţa publică şi lucrările publice.

Una dintre cele mai dificile etape ale călătoriei de transformare este dezvoltarea încrederii, pentru a susţine un efort pe termen lung, mai ales atunci când există resurse şi finanţare limitate. Pentru a fi sustenabil pe termen lung, programul pentru un oraş inteligent trebuie să obţină această încredere din partea cetăţenilor, a factorilor de decizie, liderilor guvernamentali şi părţilor interesate ale comunităţii.

Microsoft oferă instrumente şi soluţii inteligente, care au la bază analiza datelor, învăţarea automată şi AI, cu ajutorul cărora organizaţiile guvernamentale pot întări relaţia cu cetăţenii, pentru a stimula implicarea. Utilizarea acestora contribuie la modernizarea locurilor de muncă guvernamentale şi la îmbunătăţirea serviciilor.

Îmbunătăţirea accesibilităţii serviciilor pentru cetăţeni

Studiile efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi Biroul Recensământului SUA indică faptul că 19% dintre persoane au un anumit tip de dizabilitate fizică sau cognitivă permanentă, peste 46% dintre persoanele cu vârsta peste 60 de ani au o dizabilitate şi până la 68% dintre persoane pot suferi de o dizabilitate temporară într-un moment al vieţii. Sistemul public de sănătate, ajutorul social pentru copii, asistenţa pentru locuinţă, consilierea în domeniul sănătăţii mintale sau interacţiunile cu justiţia sunt servicii concepute tocmai pentru a susţine populaţiile defavorizate sau expuse acestor riscuri. Elaborarea unei iniţiative inclusive privind serviciile pentru cetăţeni, axată pe accesibilitatea digitală, oferă un rezultat pozitiv imediat care poate transforma calitatea vieţii cetăţenilor.

Îmbunătăţirea operaţiunilor tradiţionale prin analiza datelor

Chiar şi după implementarea unui serviciu „digital”, multe funcţii guvernamentale rămân legate de modele operaţionale tradiţionale. Deşi organizaţiile guvernamentale au o cantitate masivă de date, 47% din aceste date nu pot fi citite automat şi nu pot folosi platforme de transformare digitală precum inteligenţa artificială (AI) şi învăţarea automată (ML). Operaţiunile guvernamentale tradiţionale ar trebui reexaminate, pentru a căuta oportunităţi de îmbunătăţire a practicilor de gestionare a datelor. Oraşele inteligente trebuie să digitalizeze operaţiunile care implică intervenţie manuală şi decizii, cu accent pe acele operaţiuni care influenţează interacţiunile dintre cetăţeni. În plus, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii ar putea fi luate în considerare şi noi oportunităţi care permit analizarea şi acţionarea asupra datelor complexe precum optimizarea fluxului de trafic în timp real, lucrările de întreţinere, parcarea oraşului şi iluminatul în spaţiul public.

Simplificarea IoT şi depăşirea blocajelor 

Implementarea IoT poate avea beneficii majore, dar se poate lovi şi de provocări. Fie că încearcă să lanseze proiecte sau să extindă utilizarea IoT, organizaţiile se confruntă adesea cu aceleaşi blocaje: complexitate logistică, probleme de securitate şi lipsă de expertiză tehnică.

Microsoft oferă oraşelor multe opţiuni şi abordări pentru a ajuta la simplificarea dezvoltării soluţiilor IoT şi pentru a sprijini implementarea flexibilă a soluţiilor. Soluţiile dedicate oraşelor inteligente cuprind informaţii şi oferte din alte industrii pentru scenarii IoT comune, cum ar fi monitorizarea la distanţă şi mentenanţă predictivă.

Cursurile AI Business School pentru liderii de afaceri

Mulţi lideri de afaceri sunt interesaţi să adopte AI, însă se confruntă cu strategia şi execuţia tehnologică. Microsoft a lansat în 2019 AI Business School pentru a oferi perspective şi îndrumări ce pot fi puse în practică de la directori de top pentru aplicarea strategică AI. În primele două luni de la lansare, peste 140.000 de lideri de afaceri au participat la această serie master-class gratuită.

În luna mai, a fost adăugat conţinut conceput special pentru liderii guvernamentali, factorii de decizie şi administratori, pentru a descoperi mai multe despre modul în care AI îi poate ajuta să ofere servicii optimizate, coerente şi eficiente pentru cetăţeni.

Model -  paşi în direcţia oraşului inteligent

Oraşul german Langenfeld a dezvoltat o soluţie IoT pentru structurile de parcare publice, numită City-Key, o cheie virtuală care deschide porţile către garajele locale de parcare şi oferă utilizatorilor un credit de parcare bazat pe un procent din preţul bunurilor achiziţionate în magazinele locale. Aceste credite se află într-un cont online şi sunt tratate ca monedă, astfel încât cumpărătorii care acumulează mai multe credite decât costurile pentru parcarea pe o zi pot menţine un echilibru al creditului de parcare pentru o altă utilizare.

Programul a avut un mare succes, uşurând accesul la magazine şi reducând taxele de parcare pentru clienţi. După primele 100 de zile de implementare, 20% dintre clienţi au vizitat centrul oraşului mai frecvent. Până în prezent, 4.000 de clienţi s-au înscris în program, iar 65% dintre ei au arătat o preferinţă pentru cumpărăturile de la magazinele care s-au înscris în acest program.

Odată cu succesul City-Key, a crescut şi cantitatea de date stocate în cloud. Prioritizând securitatea, oraşul a început să exploreze cum să folosească datele existente ale programului pentru a îmbunătăţi şi personaliza experienţa City-Key pentru utilizatorii săi.

În următoarele luni, Langenfeld intenţionează să extindă programul City-Key pentru a include o mare varietate de servicii urbane, inclusiv acces la bazine publice, biblioteci şi instalaţii de gestionare a deşeurilor.

Află mai multe despre soluţiile de transformarea a oraşelor în unele inteligente accesând pagina Microsoft dedicată acestui subiect.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transformare,
programe,
cetateni,
servicii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.