Oraşul din România care nu se mai opreşte din dezvoltare, iar acum îşi face propria companie aeriană

Postat la 21 noiembrie 2021 22917 afişări

Oraşul din România care nu se mai opreşte din dezvoltare, iar acum îşi face propria companie aeriană

Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor vor înfiinţa o companie aeriană, care va opera zboruri între Oradea şi Bucureşti, dar şi către alte oraşe din Europa, iar primul zbor va fi operat în luna martie a anului viitor, conform informaţiilor furnizate de către reprezentanţii Primăriei Oradea.

„În mod particular conexiunea cu aeroportul din Bucu­reşti este o prioritate imediată pentru noi. Oradea trebuie să fie extrem de uşor accesibilă pentru locuitorii celei mai mari şi pu­ter­nice aglomerări financiare din România. Având în vede­re infrastructura convenţională insuficientă sau necores­pun­ză­toare (drum şi cale ferată) şi deoarece dezvoltarea acesteia nu depinde de autorităţile locale, acestea din urmă trebuie să identifice soluţii pentru ca această conectivitate să fie «pusă în operă» cât mai rapid şi la costuri rezonabile.

Viitoarea dezvoltare a oraşului depinde de realizarea acestei conexiuni, dar şi de rapiditatea cu care aceasta este realizată. Orice întârziere va mări decalajul nostru faţă de oraşe mai bine dezvoltate din regiune sau din această parte a Europei“, spun pentru ZF reprezentanţii Primăriei Oradea.

Oradea a dat dovadă în ultimii ani că un oraş din România se poate ridica la standardele europene, însă, şi de această dată autorităţile locale se uită la ceea ce se întâmplă în afară şi vor să ia exemplul celor din străinătate.

Reprezentanţii Primăriei Oradea spun că un astfel de proiect este viabil aşa cum au fost şi proiecte similare implementate în Danemarca, Estonia sau Germania.

Oradea se uită la ce se întâmplă în afară, însă adaptează proiectul la contextul local, iar reprezentanţii primăriei sunt de părere că dacă conectivitatea oraşului nu va fi îmbunătăţită, dezvoltarea oraşului, dar şi a judeţului, va stagna.

„Activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanţată din subscripţii publice, sponsorizări şi donaţii provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect. Valoarea exactă va fi determinată de un business plan, dar poate mai important de noile condiţii de pe piaţa, extrem de grav afectată de pandemie, industriei aviaţiei. Multe din regulile normale ale acestui sector s-au înrăutăţit sau dispărut, fiecare furnizor sau actor al industriei încercând să limiteze potenţialele pierderi.“

Înfiinţarea companiei va intra pe ordinea de zi a şedinţelor celor două consilii la finalul lunii septembrie, iar achiziţionarea aeronavelor va fi determinată de nevoile identificate în planul de business.

Conform informaţiilor reprezentanţilor Primăriei Oradea, prima cursă va fi între Oradea şi Bucureşti şi va avea o frecvenţă de trei zboruri de zi în zilele lucrătoare şi minimum două zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, iar începerea operării acestei curse va fi din luna martie 2022. Zborurile vor fi operate doar cu două aeronave.

De asemenea, vor mai exista curse şi între unul sau două aeroporturi internaţionale din vestul Europei, care vor avea o frecvenţă de un zbor pe zi în zilele lucrătoare şi va fi operat începând cu luna octombrie a anului viitor.

„Orice nou proiect, mai ales unul care nu este în aria ta de acţiune, presupune provocări considerabile şi un nivel ridicat de adaptare şi învăţare. Această companie nu-şi propune şi nu are cum să intre într-o concurenţă cu mari operatori. La fel ca în alte zone europene, cursele regionale pot fi gestionate pe baza unor nevoi regionale, dar ţinând cont de unele reguli nescrise ale pieţei. Ne dorim mai degrabă să colaborăm şi să dezvoltăm împreună, dacă se va putea, noi proiecte cu operatorii importanţi din industrie. Condiţia unor astfel de colaborări este dată de capacitatea noastră de a identifica operaţiuni care aduc beneficii directe ambelor părţi.“

Reprezentanţii Primăriei Oradea mai spun că este dificil să facă estimări cu privire la numărul pasagerilor care vor folosi rutele noii companii, însă, se aşteaptă că numărul acestora să crească odată ce oamenii vor vedea o constanţă a operaţiunilor aeriene.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
infiintare,
oradea,
primaria oradea,
anul viitor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.