Opoziţie inteernaţională pentru propunerea de credit fiscal pentru vehiculele electrice din SUA

Autor: Dorin Oancea Postat la 31 octombrie 2021 68 afişări

Un grup de ţări printre care România, Germania, Canada, Canada, Japonia, Mexic, Franţa, Coreea de Sud, şi Italia au scris parlamentarilor americani, afirmând că un credit fiscal propus de SUA pentru vehiculele electrice încalcă normele comerciale internaţionale, anunţă Reuters.

Opoziţie inteernaţională pentru propunerea de credit fiscal pentru vehiculele electrice din SUA

Un grup de 25 de ambasadori la Washington a scris parlamentarilor americani şi administraţiei Biden, afirmând că limitarea este incompatibilă cu angajamentele asumate de SUA în cadrul acordurilor multilaterale ale OMC".

Congresul american are în vedere un nou credit fiscal de 12.500 de dolari, care ar include 4.500 de dolari pentru vehiculele electrice americane şi 500 de dolari pentru bateriile fabricate în SUA. Doar vehiculele construite în SUA ar fi eligibile pentru creditul de 12.500 de dolari după 2027, conform unei propuneri a Camerei Reprezentanţilor publicată în această săptămână.

Un credit fiscal este o sumă de bani pe care contribuabilii o pot scădea din impozitele datorate. Valoarea unui credit fiscal depinde de natura aceestuia, anumite tipuri de credite fiscale fiind acordate persoanelor fizice sau companiilor din anumite locaţii, clasificări sau industrii.

Canada şi Mexicul au emis declaraţii separate în ultima săptămână, opunându-se planului. Departamentul de Stat al SUA a refuzat să comenteze, iar Casa Albă nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Propunerea este susţinută de preşedintele Joe Biden, de sindicatul United Auto Workers şi de mulţi democraţi din Congres. Se opun mari producători auto internaţionali, inclusiv Toyota, Volkswagen, Daimler, Honda, Hyundai şi BMW.

Preşedintele UAW, Ray Curry, a declarat că prevederea va "crea şi păstra zeci de mii de locuri de muncă pentru membrii UAW" şi "ar fi o victorie pentru muncitorii din industria auto".

Creditele fiscale pentru vehiculele electrice ar valora 15,6 miliarde de dolari în 10 ani şi ar aduce beneficii celor trei mari producători auto din Detroit - General Motors, Ford Motor şi Stellantis NV, care deţine Chrysler şi care îşi asamblează vehiculele fabricate în SUA în uzine care au sindicate.

Ambasadorii, printre care cei din Polonia, Suedia, Spania, Austria, Olanda, Belgia, Belgia, Cipru, Irlanda, Malta, Finlanda şi Grecia au declarat că legislaţia ar dăuna consstructorilor auto internaţionali.

Aceştia au spus că ar încălca normele comerciale internaţionale, ar dezavantaja americanii care muncesc din greu şi sunt angajaţi de aceşti producători auto şi ar submina eforturile acestor producători auto de a extinde piaţa de consum a vehiculelor electrice din SUA pentru a atinge obiectivele climatice ale administraţiei Biden.

Scrisoarea a adăugat că "dezavantajează partenerii comerciali ai SUA".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto electrice,
ambasade,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.