Oamenii de ştiinţă au făcut o descoperire uimitoare la o specie de dinozaur găsită în România

Postat la 07 iulie 2016 312 afişări

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Southampton, laolaltă cu cei de la Universitatea din Bucureşti,au făcut o descoperire uluitoare care i-ar putea ajuta pe cercetători să înţeleagă evoluţia speciei de Telmatosaurus Transsylvanicus, un dinozaur pitic cu bot de raţă, potrivit morningticker.com.

Este vorba de o descoperire uluitoare care i-ar putea ajuta pe cercetători să înţeleagă evoluţia acestor specii unice care au fost dinozaurii. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că au descoperit ceva uimitor în România: prima tumoră facială fosilizată, găsită la un dinozaur cu bot de raţă.

Este vorba de un ameloblastom, o excrescenţă benignă găsită adeseori pe mandibulele reptilelor şi mamiferelor, inclusiv ale oamenilor, dar nu a fost găsită niciodată până acum printre animalele fosilizate, potrivit unui comunicat de presă al Universităţii din Southampton.

Excrescenţa facială a fost găsită la o specie de Telmatosaurus Transsylvanicus, un dinozaur pitic cu bot de raţă. Prezenţa unei astfel de diformităţi în zorii arborelui genealogic al dinozaurului cu bot de raţă oferă mai multe date că această specie de dinozaur era mai predispusă tumorilor decât alte tipuri de dinozauri.

Fosila are între 69 şi 67 de milioane de ani vechime, fiind din perioada târzie a Cretacicului, fiind găsită într-un parc geologic din vestul României.

În timp ce excrescenţa facială era benignă, este posibil ca una din cauzele parţiale ale morţii tânărului hadrosaur să fi fost tumora. Prădătorii ţintesc adeseori un membru al turmei care arată un pic altfel sau care pare şubrezit de boală, astfel încât o tumoră facială i-ar fi diminuat şansele de supravieţuirea ale micului dinozaur.

“Descoperirea este prima care apare vreodată în registrul de fosile şi este prima cu detalii semnificative care se găseşte pe un dinozaur pitic”, a declarat Kate Acheson, o studentă la doctorat la Universitatea din Southampton. “Telmatosaurus este cunoscut a fi cea mai apropiată specie din arborele genealogic al dinozaurului cu bot de raţă, iar prezenţa unei astfel de diformităţi în zorii evoluţiei ne oferă informaţii suplimentare că dinozaurii cu bot de raţă erau mai predispuşi la tumori decât alţi dinozauri.”

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro