O statistică la care este bine că suntem la coadă: 3% dintre români beau zilnic sucuri îndulcite precum Coca Cola sau Mirinda, faţă de 9% media UE

Autor: Cristina Roşca Postat la 12 septembrie 2021 70 afişări

România este între ţările din UE un exemplu al contrastelor când vine vorba de sucuri îndulcite, ceea ce înseamnă că puţini beau zilnic astfel de produse, dar puţini sunt şi cei care nu consumă deloc sau o fac doar ocazional.

Peste 10% din belgieni, germani sau polonezi consumă zilnic sucuri îndulcite.

România este între ţările din UE un exemplu al contrastelor când vine vorba de sucuri îndulcite, ceea ce înseamnă că puţini beau zilnic astfel de produse, dar puţini sunt şi cei care nu consumă deloc sau o fac doar ocazional.

Astfel, piaţa locală se află pe locul şase pe continent când vine vorba de numărul de români care beau zilnic astfel de produse, cu 3,3% din total, devansată doar de ţările baltice (toate trei) şi Finlanda (ponderea variază de la 2,4% la 3,2%). România are însă şi una dintre cele mai mici cote ale celor care beau ocazional sau chiar deloc. Şi după acest indicator, piaţa locală se află tot pe şase (doar că de la coadă), cu doar 60% din total populaţie, faţă de aproape 80% în aceleaşi state baltice şi Finlanda, potrivit biroului european de statistică Eurostat.

Datele arată astfel că dacă în aceste ţări sucurile îndulcite nu sunt foarte populare, în România există mulţi care con­sumă frecvent, chiar dacă nu zilnic. Mai exact, 11,4% beau de 4-6 ori pe săptămână, în timp ce un sfert dintre consumatori apelează la astfel de bunuri de 1-3 ori pe săptămână.

Cei mai fervenţi consumatori sunt nemţii - 12% beau zil­nic -, maltezii – cu o pondere similară - şi belgienii. În cazul aces­tora din urmă unu din cinci oameni consumă sucuri zi de zi.

Piaţa de sucuri – cu bule sau fără – e dominată de giganţi români sau străini în frunte cu Coca-Cola, Pepsico, Maspex (Tymbark), Romaqua (Giusto) sau Granini. Ziarul Financiar a identificat de-a lungul anilor mai multe afaceri mici care au lansat produse precum socată, bragă şi limonadă (cu sau fără bule). Toate aceste produse sunt marchetate ca fiind mai sănătoase decât cele realizate de marii jucători. Totuşi, e vorba de afaceri mici, la început de drum. Ele încă nu cântăresc greu în total piaţă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.