O nouă listare în piaţa de lux: Puig, gignatul din spatele celebrelor branduri Paco-Rabanne sau Charlotte Tillbury, vrea să strângă 2,5 mld. euro pe bursă de la investitori

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 08 aprilie 2024 34 afişări

O nouă listare în piaţa de lux: Puig, gignatul din spatele celebrelor branduri Paco-Rabanne sau Charlotte Tillbury, vrea să strângă 2,5 mld. euro pe bursă de la investitori

Puig, grupul spaniol de beauty care deţine branduri precum Paco-Rabanne şi Charlotte Tillbury, se pregăteşte de lansarea pe bursă, unde speră să strângă 2,5 miliarde de euro de la acţionari. Bancherii au evaluat afacerea, veche de 110 ani, la o valoare cuprinsă între 8 şi 10 miliarde de euro, scrie Financial Times.

Compania a declarat că doreşte să strângă aproximativ 1,25 miliarde de euro din prima rundă de vânzare a acţiunilor, aceasta fiind urmată de o rundă secundară „mai mare”.

Venirea la bursă a Puig, care se prezintă ca un grup de „frumuseţe premium”, este probabil să fie cea mai mare din domeniul luxului de la Ermenegildo Zegna în 2021, dar vine în contextul în care sectorul se confruntă cu sfârşitul unui boom al cheltuielilor post-pandemice.

Marc Puig, preşedinte, director executiv şi a treia generaţie a familiei sale aflată la conducerea afacerii, a declarat că este „important pentru orice afacere de familie să aibă în vigoare mecanismele de control şi echilibru adecvate, în special în timpul tranziţiilor generaţionale”.

„Credem că echilibrul oferit de faptul că suntem o companie de familie care este, de asemenea, supusă responsabilităţii pieţei ne va permite să concurăm mai bine pe piaţa internaţională a frumuseţii în următoarea fază de dezvoltare a companiei”, a adăugat el.

Marc Puig conduce compania din 2004 şi a declarat că va fi ultima generaţie a familiei care va conduce afacerea, chiar dacă nu intenţionează să se retragă. El a semnalat că implicarea familiei în afacere va rămâne puternică.

„Credem cu tărie că pentru a construi branduri premium este nevoie de o gândire pe termen lung, iar faptul că o familie se află în spatele unei companii favorizează această abordare pe termen lung, deoarece tinde să se preocupe în egală măsură de orizontul de timp al generaţiei următoare şi de următorul trimestru”, a spus el.

Puig este o companie mică în comparaţie cu L'Oréal şi Estée Lauder, care sunt lideri de sector, dar a crescut rapid prin achiziţii în ultimul deceniu, încheind 11 tranzacţii în ultimii 12 ani.

Printre acestea se numără achiziţiile companiei britanice de machiaj Charlotte Tilbury, a brandului francez Jean Paul Gaultier şi a casei de modă belgiene Dries Van Noten.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.