Noile reglementări stricte ale Facebook privind publicitatea de tip politic, criticate DUR de partidele din UE
Noile reglementări stricte ale Facebook privind publicitatea de tip politic au fost criticate dur de partidele europene, care acuză că măsurile vor submina campania electorală europarlamentară, informează cotidianul Financial Times.
Parlamentul European, alături de partide liberale şi de centru-stânga au acuzat compania online din Statele Unite că ar crea bariere care vor împiedica formaţiunile politice paneuropene să posteze reclame cu caracter politic în cele 28 de ţări membre ale Uniunii Europene.
Facebook a dezvăluit joi noi reglementări menite să contracareze interferenţele străine în campania premergătoare scrutinului pentru desemnarea membrilor Parlamentului European. Orice persoană, partid ori organizaţie care ar vrea să utilizeze reţeaua de socializare online pentru publicitate politică va trebui să fie înregistrată în ţara în care vor fi difuzate reclamele electorale.
În acest context, spre exemplu, un spot publicitar electoral al Parlamentului European prin care alegătorii sunt îndemnaţi să meargă la vot nu poate fi postat la nivel european dacă instituţia nu are o persoană înregistrată în fiecare ţară.
Partidele europene au solicitat companiei Facebook să anuleze restricţiile, argumentând că acestea vor bloca acţiunile de campanie electorală paneuropene, forţându-le să angajeze firme de publicitate în fiecare stat membru.
"Limitarea campaniilor la o singură ţară este total opusul a ceea ce vrem într-o democraţie europeană.
Se distruge ideea democraţiei europene", a declarat Guy Verhofstadt, liderul european al Alianţei Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa (ALDE).