Ministerul Transporturilor: Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă

Autor: Andrei Dumitrescu Postat la 26 martie 2015 17 afişări

Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi "doar rezultatul protestelor în stradă", transmite Ministerul Transporturilor (MT), după mitingul organizat, joi, de lucrătorii portuari în faţa instituţiei.

Potrivit sursei citate, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Iulian Matache, s-a întâlnit cu o delegaţie a organizaţiilor sindicale şi patronale din Portul Constanţa, după ce în faţa sediului MT a fost organizat un protest a cărui principală revendicare a fost revocarea mandatului membrilor Consiliului de Administraţie şi a conducerii executive a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM S.A.).

Conform MT, în timpul discuţiilor, oficialii ministerului au explicat protestatarilor că "o eventuală schimbare la nivelul conducerii companiei nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă".

Motivul ar fi acela că, în cazul CN APM SA, membrii Consiliului de Administraţie (CA) sunt numiţi de Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA), iar ulterior numirii, între fiecare societate şi membrul CA sau directorul general se încheie contracte de mandat prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile părţilor.

"Până în prezent, Ministerul Transporturilor nu a primit niciun document, adresă ori analiză din partea AGA a CN APM SA , care să conducă la revocarea administratorilor sau a conducerii executive a companiei, aşa cum este prevăzut prin contractele de mandat (administrare) încheiate (neîndeplinirea obiectivelor şi/sau a criteriilor de performanţă stabilite, renunţarea la mandat, etc)", precizează Ministerul Transporturilor.

Peste 500 de lucrători portuari au protestat, joi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru a cere demiterea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, susţinând că, din cauza managementului abuziv, se pierd locuri de muncă.

Protestarii, membri ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) Constanţa, au venit la Bucureşti cu unsprezece autocare, iar acestora li s-au alăturat alţi 100 de sindicalişti din Bucureşti.

Protestatarii au avut bannere pe care scria "Minciuna şi corupţia e la cei care conduc România: Guvern, Parlament, Preşedinte", steaguri cu sigla sindicatului din care fac parte, vuvuzele şi mai multe butoaie din tablă, în care au lovit ritmic.

Sindicaliştii cer demiterea conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, pe care o acuză că, prin acţiuni abuzive, va determina pierderea locurilor de muncă pentru aproximativ 150.000 de angajaţi. Aceştia susţin că deciziile actualei conduceri a companiei vor duce la transformarea portului dintr-unul comercial într-unul turistic, iar docherii, macaragii şi alţi lucrători îşi vor pierde slujbele.

Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, a declarat că sindicaliştii vor ca Portul Constanţa să rămână unul comercial, şi nu să devină un punct de atracţie turistică.

"Nu ne dorim un port cu cazinouri şi cluburi de noapte. Avem o echipă de conducere numită de anturajul lui Mazăre (Radu Mazăre, primarul municipiului Constanţa, n.r.), care vrea să transforme portul într-un obiectiv turistic, iar pe noi să ne dea afară", a spus Mircea Burlacu.

Protestul lucrătorilor portuari a început în 9 martie, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM), ei anunţând atunci că vor picheteze timp de 30 de zile, între orele 7.30 şi 18.00.

Potrivit sindicaliştilor, Consiliul de Administraţie al CN APM SA este desemnat în mod nelegal, conducerea executivă existentă este neprofesionistă şi lipsită de experienţă, pregătire şi viziune economică, "deciziile acesteia conducând la grave disfuncţionalităţi în activitatea portuară, iar Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile ale comunităţii portuare".

De asemenea, ei acuză conducerea companiei că, fără a comunica în mod transparent componenţa tarifelor practicate şi fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru majorarea, în mod unilateral, a tarifelor de utilizare a domeniului portuar.

În luna mai a anului trecut, angajaţi din Portul Constanţa au protestat în faţa sediului Administraţiei Porturilor Maritime, opunându-se ca municipalitatea să primească un nou pachet de acţiuni în port.

La începutul lunii octombrie, Curtea Constituţională a decis că este neconstituţională trecerea de acţiuni ale Administraţiei Porturilor Maritime la Consiliul Local Constanţa, cele 20 la sută din acţiuni deţinute de autorităţile locale fiind pierdute.

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a dorit ca municipalitatea să aibă o treime din acţiunile de la Portul Constanţa. Până în toamna lui 2014, Ministerul Transporturilor era acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60 la sută, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţineau fiecare câte 20 la sută din capital.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PROTEST,
MT,
APM
/actualitate/ministerul-transporturilor-schimbarea-conducerii-administratiei-porturilor-maritime-nu-poate-fi-doar-rezultatul-protestelor-in-strada-14062932
14062932
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
ProMotor.ro
Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Senzațional: Dacia electrică există deja! Când a fost produsă, Elon Musk purta scutece
Descopera.ro
Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele
Documentul PERVERS prin care Churchill şi Stalin şi-au împărţit Europa, iar ROMÂNIA a căzut pe mâna ruşilor a ieşit la iveală după 75 de ani. Ce scrie în el este pe puţin ŞOCANT
Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau
Go4it.ro
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram
Unde găseşti cel mai ieftin iPhone 11 la ora actuală. Pe eMAG, evoMAG, Altex sau Flanco?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.