Mario Creţu, Director Corporate Affairs şi Mediu Carrefour: E un mit că producătorii locali nu au loc pe rafturile magazinelor. Avem peste de 1.500 de furnizori locali şi vom depăşi borna de 30 cooperative agricole

Autor: Roxana Rosu Postat la 21 mai 2025 53 afişări

Mario Creţu, Director Corporate Affairs şi Mediu Carrefour: E un mit că producătorii locali nu au loc pe rafturile magazinelor. Avem peste de 1.500 de furnizori locali şi vom depăşi borna de 30 cooperative  agricole

Retailerul francez Carrefour a dezvoltat o reţea de peste de 1.500 de furnizori locali, din care 600 sunt ultra-locali şi livrează la maxim 50 km, şi va depăşi în curând borna de 30 cooperative  agricole cu care colaborează, a anunţat Mario Creţu, Director Corporate Affairs şi Mediu, Carrefour  în cadrul conferinţei ZF ESG Summit 2025.

”E un mit că producătorii locali nu au loc pe rafturile magazinelor. Vara, dar nu doar atunci, peste 90% din furnizorii noştri de marfă proaspătă provin din România”.

Carrefour spune că investeşte constant în programe de sustenabilitate şi nu a avut reduceri de buget pe această zonă nici în ultimele 6 luni, când mediul economic şi cel politic au fost marcate de incertitudine.

În ultimii 6 ani, Carrefour a reciclat 3 milioane de litri de ulei uzat în magazine şi a colectat 2,8 milioane de baterii folosite.

În paralel, partenerii grupului, cooperative, mici furnizori, încearcă să respecte cât mai mult normele de sustenabilitate.

” E un proces de învăţare şi pentru ei. Vor să devină mai sustenabili, să folosească compost, să folosească anumite ambalaje. Avem un proiect pilot de reducere a utilizării plasticului prin vânzarea detergentului vrac”.

Mario Creţu îşi aminteşte că nu demult, în urmă cu doar câţiva ani, departamentele de ESG din companii erau văzute ca ceva excentric, dar acum acestea produc rezultate vizibile, iar rolul lor a devenit tot mai mare.

”Nu mai putem vorbi de un concept, ci de o realitate. Sustenabilitatea e o realitate pe care o trăim toţi. Companiile simt că trebuie să ducă ceva înapoi în societate”.

În cazul francezilor de la Carrefour, principalul rol din punct de vedere al criteriilor ESG este să asigure consumatorilor o alimentaţie sănătoasă şi de încerca să promoveze sustenabilitatea şi la nivel local.

” Consumatorii văd ce ambalaje avem, dacă avem iniţiative sustenabile, campanii de reciclare, şi văd că ducem ceva înapoi în societate. Trebuie să extindem acest proces de învăţare, nu pentru a respecta directive europene, ci pentru că aşa este normal să evoluăm ca societate. Trebuie să vedem cum facem şi micii producători mai sustenabili”.

Mario Creţu spune că furnizorii de produse artizanale de exemplu trebuie să înţeleagă că folosirea ambalajelor de plastic este mai ieftină pe termen scurt, dar devine un cost tot mai mare în timp.

”Orice marfă produsă local şi transportată local duce la costuri mai mici. De aceea încurajăm acest trend”.

Carrefour a eliminat ambalajele de plasticul la peste 70 de produse proaspete şi vrea să extindă aceste ”şantiere” de sustenabilitate în continuare.

Un model de succes pe zona de sustenabilitate este programul RetuRO, un parteneriat public-privat care funcţionează şi prin care au fost colectate peste 4 miliarde de ambalaje într-un an.

” Sistemul va deveni tot mai important ca impact. E un exemplu foarte bun. E o discuţie dacă ar trebui introduse şi alte materiale. RetuRo rezolvă doar o parte din problemă, avem multe alte materiale care trebuie reciclate”.

Un exemplu ar fi materialele textile, care sunt o cauză importantă a poluării, dar şi materialele de construcţii, ambele putând fi incluse în scheme de reciclare similare cu RetuRO.

” Trebuie să creem un ecosistem de business în România, dar să fie sustenabil”, a încheiat Mario Creţu.

Carrefour este unul dintre cei mai mari actori din comerţul local, cu vânzări anuale totale de peste 3,5 mld. Euro şi peste 450 de unităţi sub multiple formate.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carrefour,
furnizori,
corina cretu,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.