Kaufland simplifică procesul de achiziţii pentru listarea producătorilor locali. "Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraş"

Autor: Cristina Bellu Postat la 16 septembrie 2025 34 afişări

Kaufland simplifică procesul de achiziţii pentru listarea producătorilor locali. "Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraş"

Retailerul german Kaufland, prezent în România cu peste 190 de magazine, simplifică procesul de achiziţii dedicat exclusiv producătorilor locali şi regionali.

Aceştia vor putea livra direct în magazine, fără a mai trece prin depozitul central – o schimbare ce reduce birocraţia şi aduce mai multă flexibilitate.

De asemenea, Kaufland a simplificat partea de contracte, oferind furnizorilor informaţii clare despre documentaţia necesară, volume şi standarde de calitate.

„Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraş, pentru că ştim cât de important este pentru clienţi să regăsească în magazinele noastre produsele familiare din comunitatea lor,” spune Oana Lungu, Director Executiv Achiziţii Kaufland România şi Republica Moldova.

Prin această iniţiativă, Kaufland îşi propune să extindă gama de produse locale disponibile pe rafturi, de la panificaţie şi prăjituri proaspete - unde reţeaua este deja bine acoperită în fiecare magazin fiind listaţi 1-2 producători care livrează local - până la lactate, mezeluri, vinuri, legume şi fructe de la mici fermieri. Flexibilitatea procesului permite listarea furnizorilor în unul sau mai multe magazine, în funcţie de notorietatea şi capacitatea lor de producţie, cu posibilitatea ca, în timp, aceştia să crească organic şi să devină furnizori naţionali.

În 2024, valoarea achiziţiilor Kaufland de la furnizorii locali a depăşit 2,93 miliarde de euro, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizori. Astfel, 65 de cenţi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

Compania are un portofoliu de peste 19.500 de articole, iar peste 85% dintre alimentele comercializate sunt de origine românească.

Kaufland România a obţinut anul trecut un profit net de 1,15 mld. lei, cu 33% mai mare decât în 2023. Avansul a fost de circa cinci ori mai rapid ca am cifrei de afaceri, fapt ce i-a permis companiei să îşi îmbunătăţească marja de profit la 5,9%.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.