Kaufland: Am investit în România 300 de milioane de euro în 2020, printre cele mai mari bugete de până acum

Autor: Cristina Roşca Postat la 30 decembrie 2020 142 afişări

Kaufland: Am investit în România 300 de milioane de euro în 2020, printre cele mai mari bugete de până acum

Grupul german Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în anul calendaristic 2020 un total de zece hipermarketuri, cel mai alert rimt al ultimilor ani, ajungând astfel la 138 de magazine.

„Ne pregătim să încheiem anul calendaristic 2020 cu 138 de magazine, printre cel mai recent deschise unităţi numărându-se cea din Roman, judeţul Neamţ şi magazinul permanent din Sovata, judeţul Mureş. Vom menţine acest ritm - vrem cel puţin zece magazine noi în fiecare din următorii ani”, spune Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs, Kaufland România.

Astfel, nemţii au accelerat expansiunea în plină pandemie, acesta fiind cel mai mare număr de inaugurări de după 2014. Compania este activă pe plan local pe segmentul hipermarketurilor cu preţuri mici, fiind prezentă în România din 2005.

„În acest an calendaristic (anul financiar al Kaufland începe la 1 martie şi se termină la final de februarie – n.red.) am deschis 10 noi magazine. Deşi a fost un an plin de provocări, nu am stopat niciun proiect şi ne-am continuat planurile de investiţii în România.”

Hancaş spune că 2020 a fost pentru companie un an în care şi-a consolidat prezenţa în Bucureşti, prin deschiderea a patru unităţi. A fost totodată şi anul în care retailerul a deschis primul magazin într-un oraş cu mai puţin de 20.000 de locuitori, în Moreni, judeţul Dâmboviţa.

„Pe perioada verii, am redeschis magazinul estival din Mamaia Nord, în format pop-up, iar în această iarnă am transfomat magazinul estival din Sovata într-unul permanent.”

Spre comparaţie, anul 2019 a venit cu nouă deschideri de magazine. La nivel naţional retailerul s-a extins în Bacău, Ilfov, Focşani, Craiova, Crevedia şi Cluj Napoca şi a inaugurat şi primul magazin dintr-un mall, într-un spaţiu în chirie, în Sibiu. De asemenea, 2019 a fost şi anul în care nemţii „au trecut Prutul” şi au deschis primele două magazine în Republica Moldova.

Totuşi, în 2020 au fost deschise mai multe magazine şi bugetele de investiţii au fost pe măsură.

„Am alocat pentru acest an unul dintre cele mai mari bugete de investiţii, de 300 de milioane euro, direcţionate cu precădere spre achiziţia de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnologii noi, expansiune şi construcţie. Odată cu fiecare nou magazin deschis, creăm între 70 şi 100 de noi locuri de muncă, ce sprijină dezvoltarea economiei locale.”

Hancaş mai spune că şi în viitor Kaufland menţine un ritm accelerat de expansiune similar, având pe harta extinderii cel puţin zece unităţi noi pe an.

„Strategia noastră este de a ajunge tot mai aproape de clienţii noştri, atât în oraşele mari, cât şi în cele mici. Iar pentru a putea face asta, ne-am adaptat mult formatele, în ultimul an deschizând tot mai multe magazine în spaţii în chirie, spre deosebire de strategia noastră de la început, de a avea exclusiv spaţii în proprietate.” Kaufland continuă însă să cumpere terenuri şi să dezvolte propriile magazine.

Tot la capitolul dezvoltare el aminteşte online-ul şi livrările acasă, canale de vânzări abordate în 2020. Nemţii nu au intrat însă direct, ci prin parteneriate.

„În acest an am muncit mult: în paralel cu extinderea fizică am investit şi în dezvoltarea rapidă a reţelei online de livrări la domiciliu, prin parteneriatul cu Glovo şi recent şi cu Foodpanda, iar în primăvară am ajuns chiar şi în mediul rural, printr-un parteneriat de livrări dedicat. În contextul pandemiei, proiectul online a fost accelerat, pentru a sprijini clienţii să aibă acces uşor la servicii pe o arie foarte mare. Din fericire, în retail suntem obişnuiţi cu viteza şi ritmul susţinut de lucru.”

Kaufland este liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2019 de aproape 12 mld. lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
kaufland,
romania,
crestere,
buget,
magazine,
deschidere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.