Înşelătorii de Black Friday: Atacurile de phishing financiar cresc în perioada sărbătorilor de iarnă

Postat la 15 noiembrie 2016 321 afişări

Înşelătorii de Black Friday: Atacurile de phishing financiar cresc în perioada sărbătorilor de iarnă

În perioada sărbătorilor de iarnă, care începe, neoficial, cu Black Friday, se estimează o creştere a numărului atacurilor de phishing. Mai multe cercetări din anii precedenţi, realizate de specialiştii Kaspersky Lab, arată că perioada sărbătorilor a fost marcată de creşterea atacurilor de phishing şi a altor tipuri de atacuri, ceea ce este de aşteptat şi anul acesta.

Potrivit statisticilor Kaspersky Lab, în 2014 şi 2015, proporţia paginilor de phishing care vânează date financiare (informaţii despre carduri), detectate de companie în T4 (care acoperă sezonul sărbătorilor) a fost cu aproximativ 9% mai mare decât în restul anului. Mai exact, rezultatul total înregistrat în 2014 de acţiunile de phishing financiar a fost de 28,73%, în timp ce în T4 procentul a fost de 38,49%. Dacă în 2015 34,33% dintre toate atacurile de phishing au fost financiare, cifra înregistrată de acestea în T4 a fost de 43,38% din total.

Sărbătorile influenţează tipul de ţinte financiare pe care le au infractorii. Şi în 2014 şi în 2015, cercetătorii Kaspersky Lab au observat o creştere semnificativă (cu câteva puncte procentuale) a atacurilor de phishing împotriva sistemelor de plată şi a magazinelor online. De asemenea, au crescut atacurile împotriva băncilor, dar mai puţin.

Atunci când încearcă să fure date de plată, infractorii folosesc diferite metode: este posibil să creeze o pagină falsă a unui sistem de plată popular, să copieze site-uri ale comercianţilor online legitimi sau chiar să creeze magazine false 100%, cu oferte incredibil de bune.  Desigur, infractorii profită de însăşi ideea de Black Friday. În octombrie 2016, în timp ce studiau cele mai recente ameninţări, cercetătorii Kaspersky Lab au detectat un magazin online fals, cu tematică Black Friday şi produse la preţuri atractive. Acest lucru înseamnă că infractorii se pregătesc deja, cu săptămâni bune înainte de începerea sezonului de reduceri de sărbători.

“În 2014, am făcut mai multe cercetări despre modul în care se derulează atacurile de phishing în timpul perioadei de sărbători şi am descoperit că numărul atacurilor împotriva anumitor ţinte – sisteme de plată şi lanţuri populare de comercianţi – cresc în preajma Black Friday sau Cyber Monday. În 2015, scenariul s-a repetat, ceea ce ne face să credem că 2016 nu va face excepţie. De aceea, le recomandăm utilizatorilor să fie cât se poate de precauţi atunci când fac cumpărături online în această perioadă”, a spus Andrey Kostin, Senior Web Content Analyst la Kaspersky Lab.

Pentru a evita acţiunile de phishing din perioada sărbătorilor de iarnă, care încep cu Black Friday şi Cyber Monday şi continuă cu Crăciunul, experţii Kaspersky Lab recomandă următoarele măsuri:

• Nu daţi click pe link-uri de la persoane necunoscute sau pe link-uri suspecte trimise de prieteni, prin intermediul site-urilor de socializare sau pe e-mail. Pot fi link-uri infectate, create pentru a descărca programe malware pe dispozitivul folosit sau pot duce către pagini de phishing create pentru a colecta datele de identificare ale utilizatorilor.

• Nu vă introduceţi datele de card pe site-uri necunoscute sau suspecte, pentru a evita ca acestea să ajungă pe mâinile infractorilor cibernetici. Dacă aceste site-uri au oferte avantajoase care arată prea bine ca să fie adevărate, cel mai probabil aparţin unor infractori cibernetici.

• Asiguraţi-vă întotdeauna că pagina web respectivă este autentică, înainte de a vă introduce datele de autentificare sau date confidenţiale (uitaţi-vă, cel puţin, la URL). Site-urile false s-ar putea să arate exact ca cele reale.

• Instalaţi pe dispozitiv o soluţie de securitate care include tehnologii menite să prevină frauda financiară. De exemplu, tehnologia Safe Money din soluţiile Kaspersky Lab creează un mediu sigur pentru tranzacţii financiare.

Urmărește Business Magazin

Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Un scandal imens: Un programator din Reşiţa a furat 722 mil dolari Un scandal imens: Un programator din Reşiţa a furat 722 mil dolari
Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară
Mediafax
Medicament pe bază de proteine, care INHIBĂ capacitatea de infectare a COVID-19, dezvoltat în Ungaria Medicament pe bază de proteine, care INHIBĂ capacitatea de infectare a COVID-19, dezvoltat în Ungaria
Când va începe să scadă numărul de îmbolnăviri? Reputat epidemiolog: „Al doilea vârf va fi depăşit în maximum două săptămâni”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
PSD, reacţie la apelul lui Iohannis PSD, reacţie la apelul lui Iohannis
Apelul lui Iohannis către Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba  Fotbalul se joaca in zece... COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba Fotbalul se joaca in zece...
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.