Grupul Hornbach ajunge la afaceri de 3,94 miliarde de euro

Autor: Florin Casota Postat la 06 iunie 2017 61 afişări

Grupul Hornbach, pe parcursul exerciţiului financiar 2016/2017 (1 martie 2016 - 28 februarie 2017), a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 4,9%, la 3.941 milioane Euro faţă de 3.755 milioane euro anul precedent. De asemenea, rezultatul operaţional al concernului (EBIT) a înregistrat, în comparaţie cu anul precedent, o creştere de 14%, la 156,8 milioane euro comparativ cu 137,5 milioane euro anul precedent.

Grupul Hornbach ajunge la afaceri de 3,94 miliarde de euro

„Pe parcursul exerciţiului financiar 2016/2017 ne-am extins poziţia de piaţă, devenind unul dintre principalele concerne la nivel european în sectorul magazinelor de materiale de construcţii şi am consolidat profitabilitatea grupului Hornbach“, a afirmat Albrecht Hornbach, preşedintele consiliului de administraţie al Hornbach Management AG, asociatul cu răspundere personală al Hornbach Holding AG & Co. KgaA.

Cel mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, a continuat să îşi extindă reţeaua internaţională de filiale pe parcursul anului, cu inaugurări în Praga, Rum - Innsbruck, precum şi în Amsterdam. În urma celei mai noi reprezentanţe inaugurate în luna aprilie 2017 în Den Haag, concernul dispune în prezent de 156 de magazine de materiale de construcţii şi articole de grădină în nouă state europene.

Ca urmare a unei creşteri a cifrei de afaceri de 5,0%, la 3.710 milioane euro, sub-concernul Hornbach Baumarkt AG 2016/2017 şi-a majorat rezultatul operaţional consolidat (EBIT) cu 8,1%, la 97,5 milioane euro. De asemenea, EBIT ajustat s-a îmbunătăţit cu 3,5%, la 102,8 milioane euro. Rezultatul operaţional mai bun se datorează, printre altele, creşterilor semnificative ale cifrei de afaceri raportate la aceeaşi suprafaţă de vânzări din afara Germaniei (plus 5,1%). Şi în Germania Hornbach a înregistrat o creştere a vânzărilor raportată la aceeaşi suprafaţă (plus 1,4%) şi şi-a extins cota de piaţă în sectorul DIY  fără a deschide noi reprezentanţe.

În plus, şi sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH, cu activităţi în domeniul comerţului cu materiale de construcţii, a înregistrat, pe parcursul exerciţiului financiar 2016/2017, o creştere. În timp ce cifra de afaceri a înregistrat o evoluţie de 4,8%, ajungând la 229 milioane euro, rezultatul operaţional consolidat (EBIT) s-a majorat de la 2,3 la 4,2 milioane euro.

Cu o creştere a EBIT de 6,5% la 58,0 milioane euro, şi sub-concernul Hornbach Immobilien AG a avut o contribuţie pozitivă la evoluţia profitului grupului Hornbach.

Spre deosebire de creşterea rezultatelor anterioare impozitării, excedentul anual al concernului grupului Hornbach 2016/2017 a înregistrat o scădere de 8,0%, la 89,9 milioane euro. Motivul a fost reprezentat de o sarcină fiscală mult mai ridicată în comparaţie cu perioada de acum un an.

.

Acţiunea concernului Hornbach a înregistrat, pe parcursul exerciţiului financiar anterior (exclusiv dividendele), o creştere cu exact 16%, la 65,85 euro. Realocarea unui număr de un milion de acţiuni ale concernului efectuată la data de 28 martie 2017 de către Familien Treuhandgesellschaft mbH a asigurat o creştere suplimentară a cursului. Prin intermediul acestei tranzacţii, familia Hornbach s-a despărţit de cea de-a doua jumătate a pachetului de acţiuni, răscumpărat în luna martie 2014 de la fostul partener strategic Kingfisher plc. Analiştii au apreciat majorarea cotelor de proprietate dispersate la 62,5% şi creşterea semnificativă a lichidităţii comerciale.

Pe parcursul exerciţiului financiar 2016/2017, Hornbach a continuat să susţină transformarea digitală complexă a modelului de afaceri cu cheltuieli suplimentare de zeci de milioane. Între timp, cu excepţia Germaniei, şi în alte cinci state europene sunt disponibile magazine online Hornbach care au contribuit la creşterea cifrei de afaceri prin ratele de evoluţie peste medie.

„Distincţia dintre online şi offline se atenuează tot mai intens. Se vor impune companiile care vor reuşi să pună la dispoziţia clienţilor în toate etapele experienţei de cumpărături o ofertă profesionistă. Prin intermediul strategiei noastre suntem poziţionaţi excelent la nivel competiţional,“ a evidenţiat Albrecht Hornbach.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.