FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea şi aglomeraţia din trafic

Postat la 17 august 2019 103 afişări

Reglemetările accesului urban au rolul de a limita sau restricţiona accesul vehiculelor într-o anumită zonă a oraşului şi ajută la gestionarea problemelor ca poluarea aerului, reducerea zgomotulului şi a aglomeraţiei. Primarul Gabriela Firea a anunţat un prim proiect legat de accesul maşinilor.

FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea şi aglomeraţia din trafic
FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea...

În Uniunea Europeană există mai multe modalităţi de reglementare a accesului urban: reguli aferente zonelor cu emisii reduse, taxe de trecere urbană, reglementări cheie pentru căile de acces şi planuri de poluare urgente sau reguli pentru zone cu emisii zero.

Zonele cu emisii reduse (LEZ-urile) sunt spaţiile în care vehiculele cu emisii ridicate nu pot avea acces, sau accesul lor este taxat pentru a reduce particulele fine, emisiile de dioxid de azot şi ozon, cei mai importanţi factori poluanţi din Europa. Nu pot pătrunde de obicei, în aceste zone autobuzele, autocarele, autovehiculele grele care transportă mărfuri. În situaţii excepţionale este interzis accesul şi pentru microbuze, maşini şi motociclete. LEZ-urile funcţionează 24/h tot parcursul anului, singura excepţie o reprezintă LEZ-urile din Italia care nu funcţionează permanent.

Taxele de trecere urbană sunt o altă modalitate de a reduce traficul şi aglomeraţia, de asemenea au ca scop facilitarea accesului vehiculelor companiilor de livrări. Acestea se aplică în puncte exacte, pe rute limitate, pe anumite străzi, poduri.

Reglemetările cheie reprezită o serie de măsuri speciale aplicate anumitor zone ale oraşelor şi pot cuprinde limitarea vitezei, interzicerea traficului noaptea, limita vitezei noaptea, interzicerea traficului pe anumite sectoare.

Planurile de poluare urgente acoperă o întreagă regiune şi sunt aplicate după un număr de zile de poluare a aerului ridicată. Printre potenţialele măsuri se numără limitele de viteză, standardele de emisii sau interdicţiile pentru vehicule.

Zonele cu emisii zero permit doar accesul vehiculelor cu motoare electrice, bicicletelor sau pietonilor. Unele zone nu permit traficul vehiculelor deloc, oferind accesul doar bicicliştilor şi pietonilor.

România aplică o singură modalitate de restricţionare a traficului în prezent, prin limitarea accesului în anumite zone. Oraşele în care traficul este oprit pe anumite tronsoane sunt Bucureşti şi Suceava, Aceeaşi modalitate şi singura este aplicată şi de către vecinii noştri bulgari, în Sofia. Ungaria aplică aceeaşi metodă în Budapesta, luând uneori şi măsuri de urgenţă împotriva poluării în capitală.

În Franţa, cele mai numeroase restricţii urbane sunt planurile de poluare urgente. Acestea sunt cel mai des înregistrate în Paris, Strasbourg, Lyon, Grenoble, Toulouse. De asemenea, Franţa are zone cu emisii reduse în Paris, Lyon, Strasbourg, Greater Paris şi Grenoble.

Belgia înregistrează zone cu emisii reduse în Bruxelles (unde deseori aplică şi planuri de poluare urgente), Antwerpen, Gent şi Mechelen.

Austria utilizează numeroase limitări cheie ale traficului precum limitele de viteză, interzicerea traficului sau limitarea vitezei pe timpul nopţii. De asemenea, în Austria există zone cu emisii reduse Viena, Burgenland, Graz, Niederösterreich, Oberösterreich şi Steiermark.

Citiţi mai multe pe www.mediafax.ro

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
reducere,
poluare,
aglomeratie

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Cum să devii milionar după patru eşecuri Cum să devii milionar după patru eşecuri

După ce a ratat de patru ori startul în antreprenoriat, Cristian Oneţiu a decis să mai încerce o dată. El a pus bazele celei mai mari companii româneşti din industria de vânzări directe, afacere care i-a adus statutul de milionar. Cel mai recent proiect al său este Scale-Up 1000, o platformă prin intermediul căreia şi-a propus să transmită cunoştinţele sale fondatorilor de start-up-uri şi antreprenorilor din noua generaţie. Cum a ajuns în ipostaza de „profesor de antreprenoriat” după lecţia falimentului?

vezi continuarea
ZF.ro
LOVITURĂ DE TEATRU! Unul dintre cei mai vocali candidaţi la preşedinţie a fost RESPINS de BEC LOVITURĂ DE TEATRU! Unul dintre cei mai vocali candidaţi la preşedinţie a fost RESPINS de BEC
Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri
ProMotor.ro
Un mare producător auto vine în România. Despre ce este vorba? Un mare producător auto vine în România. Despre ce este vorba?
Un DUSTER cum nu s-a mai văzut. Cel mai popular model al Dacia devine şi mai FIERBINTE
Cât costă un PERMIS AUTO în România anului 2019. Cum funcţionează reţeaua mitei
Descopera.ro
ASASINATUL care a schimbat decisiv istoria României. Atât Germania, cât şi Marea Britanie, îl voiau mort. Au tras 20 de GLOANŢE în el, chiar în centrul Capitalei ASASINATUL care a schimbat decisiv istoria României. Atât Germania, cât şi Marea Britanie, îl voiau mort. Au tras 20 de GLOANŢE în el, chiar în centrul Capitalei
PROBLEMA sexuală majoră pe care o au multe FEMEI are acum o rezolvare extrem de uşoară. Este o descoperire URIAŞĂ
SECRETUL ascuns până acum din Transfăgărăşan, ''drumul dintre nori'', unul dintre cele mai frumoase din România - FOTO
Go4it.ro
IPHONE 11 ajunge în ROMÂNIA! Cât trebuie să scoţi din buzunar pentru cel mai performant telefon APPLE IPHONE 11 ajunge în ROMÂNIA! Cât trebuie să scoţi din buzunar pentru cel mai performant telefon APPLE
Huawei livrează telefoane fără ANDROID de la Google. Ce se va întâmpla cu telefonul tău HUAWEI
HUAWEI a lansat MATE 30 PRO, un telefon de peste 1000 de EURO fără GOOGLE
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.