FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea şi aglomeraţia din trafic

Postat la 17 august 2019 103 afişări

Reglemetările accesului urban au rolul de a limita sau restricţiona accesul vehiculelor într-o anumită zonă a oraşului şi ajută la gestionarea problemelor ca poluarea aerului, reducerea zgomotulului şi a aglomeraţiei. Primarul Gabriela Firea a anunţat un prim proiect legat de accesul maşinilor.

FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea şi aglomeraţia din trafic
FOCUS Măsurile luate de alte capitale europene pentru a reduce poluarea...

În Uniunea Europeană există mai multe modalităţi de reglementare a accesului urban: reguli aferente zonelor cu emisii reduse, taxe de trecere urbană, reglementări cheie pentru căile de acces şi planuri de poluare urgente sau reguli pentru zone cu emisii zero.

Zonele cu emisii reduse (LEZ-urile) sunt spaţiile în care vehiculele cu emisii ridicate nu pot avea acces, sau accesul lor este taxat pentru a reduce particulele fine, emisiile de dioxid de azot şi ozon, cei mai importanţi factori poluanţi din Europa. Nu pot pătrunde de obicei, în aceste zone autobuzele, autocarele, autovehiculele grele care transportă mărfuri. În situaţii excepţionale este interzis accesul şi pentru microbuze, maşini şi motociclete. LEZ-urile funcţionează 24/h tot parcursul anului, singura excepţie o reprezintă LEZ-urile din Italia care nu funcţionează permanent.

Taxele de trecere urbană sunt o altă modalitate de a reduce traficul şi aglomeraţia, de asemenea au ca scop facilitarea accesului vehiculelor companiilor de livrări. Acestea se aplică în puncte exacte, pe rute limitate, pe anumite străzi, poduri.

Reglemetările cheie reprezită o serie de măsuri speciale aplicate anumitor zone ale oraşelor şi pot cuprinde limitarea vitezei, interzicerea traficului noaptea, limita vitezei noaptea, interzicerea traficului pe anumite sectoare.

Planurile de poluare urgente acoperă o întreagă regiune şi sunt aplicate după un număr de zile de poluare a aerului ridicată. Printre potenţialele măsuri se numără limitele de viteză, standardele de emisii sau interdicţiile pentru vehicule.

Zonele cu emisii zero permit doar accesul vehiculelor cu motoare electrice, bicicletelor sau pietonilor. Unele zone nu permit traficul vehiculelor deloc, oferind accesul doar bicicliştilor şi pietonilor.

România aplică o singură modalitate de restricţionare a traficului în prezent, prin limitarea accesului în anumite zone. Oraşele în care traficul este oprit pe anumite tronsoane sunt Bucureşti şi Suceava, Aceeaşi modalitate şi singura este aplicată şi de către vecinii noştri bulgari, în Sofia. Ungaria aplică aceeaşi metodă în Budapesta, luând uneori şi măsuri de urgenţă împotriva poluării în capitală.

În Franţa, cele mai numeroase restricţii urbane sunt planurile de poluare urgente. Acestea sunt cel mai des înregistrate în Paris, Strasbourg, Lyon, Grenoble, Toulouse. De asemenea, Franţa are zone cu emisii reduse în Paris, Lyon, Strasbourg, Greater Paris şi Grenoble.

Belgia înregistrează zone cu emisii reduse în Bruxelles (unde deseori aplică şi planuri de poluare urgente), Antwerpen, Gent şi Mechelen.

Austria utilizează numeroase limitări cheie ale traficului precum limitele de viteză, interzicerea traficului sau limitarea vitezei pe timpul nopţii. De asemenea, în Austria există zone cu emisii reduse Viena, Burgenland, Graz, Niederösterreich, Oberösterreich şi Steiermark.

Citiţi mai multe pe www.mediafax.ro

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
reducere,
poluare,
aglomeratie

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Cum să devii milionar după patru eşecuri Cum să devii milionar după patru eşecuri

După ce a ratat de patru ori startul în antreprenoriat, Cristian Oneţiu a decis să mai încerce o dată. El a pus bazele celei mai mari companii româneşti din industria de vânzări directe, afacere care i-a adus statutul de milionar. Cel mai recent proiect al său este Scale-Up 1000, o platformă prin intermediul căreia şi-a propus să transmită cunoştinţele sale fondatorilor de start-up-uri şi antreprenorilor din noua generaţie. Cum a ajuns în ipostaza de „profesor de antreprenoriat” după lecţia falimentului?

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri
O resursă EXTREM de valoroasă, pe care românii o au din plin. A devenit al doilea ”aur negru” al planetei. Este una dintre cele mai CĂUTATE substanţe din lume
ProMotor.ro
Cât costă Dacia Duster Black Collector, prima ediţie limitată la 500 de unităţi de la Dacia? - Galerie FOTO Cât costă Dacia Duster Black Collector, prima ediţie limitată la 500 de unităţi de la Dacia? - Galerie FOTO
Şoferul unui Golf este filmat cum repetă o greşeală de mai multe ori. În final provoacă un accident pe E85 - VIDEO
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
Descopera.ro
Într-o regiune din Africa există un REACTOR nuclear vechi de peste 2 miliarde de ani. Ce se ÎNTÂMPLĂ acolo Într-o regiune din Africa există un REACTOR nuclear vechi de peste 2 miliarde de ani. Ce se ÎNTÂMPLĂ acolo
O schiţă realizată de da Vinci ULUIEŞTE lumea ştiinţifică. Sunt PRIMELE dovezi scrise - FOTO
Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta''
Go4it.ro
Huawei livrează telefoane fără ANDROID de la Google. Ce se va întâmpla cu telefonul tău HUAWEI Huawei livrează telefoane fără ANDROID de la Google. Ce se va întâmpla cu telefonul tău HUAWEI
HUAWEI a lansat MATE 30 PRO, un telefon de peste 1000 de EURO fără GOOGLE
Android 10 vine pe SAMSUNG! Când va primi update telefonul tău
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.