EY România: Angajaţii români doresc un program de lucru mai flexibil şi doar 5% vor să se întoarcă la vechiul program, cu 100% prezenţă fizică
Dinamica dintre angajaţi şi angajatori a suferit modificări în pandemie, atât prin prisma unui nou mod de lucru, instituit pentru a preveni răspândirea virusului, cât şi printr-o criză economică inevitabilă, care şi-a lăsat amprenta asupra pieţei muncii din România, arată un sondaj realizat de EY.
În prezent, mai mult de jumătate dintre respondenţi (54%) spun că sunt mulţumiţi de locul de muncă din prezent, 30% afirmă că sunt mereu deschişi la noi oportunităţi, iar peste 10% dintre persoanele active pe piaţa muncii intervievate declară că nu sunt mulţumite sau sunt interesate de un nou loc de muncă. Alţi 5% dintre angajaţi nu sunt decişi asupra situaţiei lor profesionale actuale.
În contextul unei crize încă în desfăşurare, 42% afirmă că nu îi influenţează instabilitatea pieţei muncii din prezent, în timp ce 46% dintre respondenţi declară că pandemia îi determină să nu renunţe la actualul angajator, iar 12% spun că sunt în căutarea unui loc de muncă mai stabil.
În privinţa beneficiilor căutate de angajaţi la viitorul angajator, cele legate direct de efectele pandemiei (de la cele de natură medicală până la cele referitoare la flexibilizarea programului) sunt cele mai sus cotate.
Angajaţii români sunt, de asemenea, interesaţi de posibilităţile de training, avansare şi dezvoltare, precum şi de beneficiile financiare, criterii ce ocupă locul 2 şi 3 în clasamentul general al respondenţilor.
Posibilitatea de a lucra de acasă şi relevanţa pentru parcursul profesional dorit se află pe următoarele poziţii.
În acest context atipic, cultura organizaţională, cât şi managerul direct au ajuns să aibă o importanţă mai mică pentru respondenţi, ele ocupând locurile 6 şi 7 în clasamentul general.
În ceea ce priveşte programul de muncă, 53% dintre respondenţi afirmă că accentul trebuie să fie pus de angajatori pe flexibilitate, nu pe prezenţa la locul de muncă/ telemuncă.
Aproape o treime (30%) consideră că telemunca ar trebui să reprezinte jumătate din timpul lucrat, în timp ce doar 5% vor să se întoarcă la vechiul program de lucru, cu 100% prezenţă fizică.
În ceea ce priveşte prezenţa fizică la locul de muncă după încheierea pandemiei, 52% dintre respondenţi consideră că proporţia de telemuncă va creşte, în timp ce 31% dintre angajaţi cred că vor fi prezenţi la locul de muncă într-o proporţie mai mare după încheierea pandemiei.
Privind în perspectivă, 62% dintre respondenţi consideră că pandemia va avea efecte pe termen lung asupra pieţei muncii din România şi va genera o scădere a locurilor de muncă.
În acest context, aproape jumătate (54%) dintre respondenţi nu sunt interesaţi de schimbarea locului de muncă.
„Managementul adaptat la criză, incluzând programul flexibil de muncă şi comunicarea transparentă, e un aspect important pe care angajatorii ar trebui să-l ia în considerare în această perioadă, în principal pentru că persoanele aflate pe piaţa muncii caută acum stabilitate. În funcţie de cât de durată vor fi efectele economice ale crizei sanitare, vom putea observa revenirea dinamismului pieţei muncii la nivelurile pre-criză”, a declarat Horaţiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY România.
La începutul pandemiei, angajaţii români au fost atenţi la modul în care angajatorii lor s-au pregătit pentru gestionarea unei crize majore, precum şi la transparenţa şi comunicarea cu angajaţii lor.
Conform respondenţilor, companiile lor par să fi gestionat cu succes criza sanitară: 73% au declarat că protocoalele de sănătate instituite şi siguranţa la muncă au fost aspecte care au crescut nivelul de încredere în angajatori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro