EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani. ”În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare”

Autor: Roxana Rosu Postat la 17 februarie 2020 114 afişări

Directorii executivi din sectorul global al serviciilor financiare se aşteaptă ca inteligenţa artificială să fie un motor important de transformare la nivelul întregului segment, conform studiului Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey, efectuat de Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF), şi de Forumul Economic Mondial, cosponsorizat de EY şi Invesco.

EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani. ”În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare”

Directorii executivi din sectorul global al serviciilor financiare se aşteaptă ca inteligenţa artificială să fie un motor important de transformare la nivelul întregului segment, conform studiului Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey, efectuat de Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF), şi de Forumul Economic Mondial, cosponsorizat de EY şi Invesco.

„În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare, o tendinţă care este în prezent în ascensiune. Pionieri în adoptarea AI în România au fost acele instituţii financiare care au atins o anumită maturitate organizaţională şi care au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări AI prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi a serviciilor către clienţi”, a afirmat Aurelia Costache, Liderul Departamentului de Asistenţă în afaceri din EY România şi Lider pentru Automatizarea Inteligentă în regiunea CESA.

La nivel global, din rândul directorilor executivi chestionaţi, 77% anticipează că AI va avea o importanţă mare sau foarte mare în cadrul organizaţiilor lor în următorii doi ani.

În acelaşi timp, 85% dintre respondenţi au implementat deja AI în cadrul organizaţiilor lor şi se aşteaptă ca aceasta să fie utilizată în scenarii noi de business în anii următori. În plus, aproape două treimi (64%) preconizează că vor utiliza AI pentru a genera noi venituri, pentru a automatiza procese, pentru un management mai bun al riscurilor, pentru a servi mai bine clienţii actuali, dar şi pentru a câştiga noi clienţi în următorii doi ani.

Însă, intensificarea adoptării tehnologiilor AI la nivelul întregului sector al serviciilor financiare vine la pachet şi cu provocări, cum ar fi: calitatea datelor, accesul la date şi concurenţa pentru resurse umane calificate. Toate aceste provocări sunt considerate obstacole majore pentru implementarea AI de către peste 80% dintre directorii executivi intervievaţi în cadrul studiului.

Perspectiva respondenţilor care utilizează în mod preponderent inteligenţă artificială autonomă este însă diferită, 80% dintre aceştia consideră că piedicile cele mai importante în adopţia AI o reprezintă încrederea în tehnologie şi adoptarea acesteia de către utilizatorii finali.

„AI transformă sectorul serviciilor financiare şi ne putem aştepta ca adoptarea la scară largă să continue. Pe măsură ce tehnologiile încep să revoluţioneze modelele de afaceri şi să transforme funcţiile de business, este tot mai important ca organizaţiile să acorde atenţie implicaţiilor pe termen lung ale adoptării inteligenţei artificiale: încrederea în AI, transformarea forţei de muncă şi modul în poate fi reimaginată valoarea adăugată pentru clienţi şi alţi actori”, spune Nigel Duffy, lider EY Global Artificial Intelligence.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
financiar,
inteligenta,
adoptare,
servicii

Citeşte pe comedymall.ro

Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.