Existenţa taxiurilor negre din Londra, pusă în pericol de aplicaţia Uber: "Nu am mai văzut astfel de scăderi şi sunt şofer de taxi de 30 de ani"

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 14 mai 2015 169 afişări

Renumitele taxiuri negre londoneze, care au transportat locuitorii capitalei britanice timp de peste un secol, riscă să fie alungate de pe străzile oraşului de aplicaţia companiei americane Uber Technologies, o platformă care ajută pasagerii să comande online un serviciu de transport.

Uber Techologies a dezvoltat o aplicaţie pentru tablete şi smartphone-uri care le pemite clienţilor să comande limuzine cu şofer sau taxiuri.

Datele autorităţii pentru transporturi din Londra arată că cererile pentru licenţele destinate taxiurilor negre au scăzut cu 20% în acest an, vina fiind atribuită aplicaţiei Uber, relatează Bloomberg.

În acelaşi timp, numărul şoferilor care au solicitat să dea dificilul test "The Knowledge", obligatoriu pentru toţi şoferii de taxiuri negre, a scăzut cu peste două treimi la unul dintre principalele centr organizatoare.

Declinul accentuat al acestor solicitări provoacă temeri că o trăsătură a vieţii londoneze care merge înapoi în timp dincolo de perioada lui Oliver Cromwell este în pericol.

Şoferii taxiurilor negre mai sunt îngrijoraţi şi de perspectivele pe care le mai poate avea o profesie care, potrivit unor estimări, aduce venituri anuale de până la 50 de mii de lire sterline pe an.

"Nu am mai văzut astfel de scăderi şi sunt şofer de taxi de 30 de ani", a declarat Steve McNamara, preşedintele Asociaţiei Şoferilor de Taxi Licenţiaţi, care estimează că 1.200 de noi şoferi ai Uber încep să profeseze în Londra în fiecare lună.

Uber Technologies refuză să dezvăluie informaţii de acest tip.

Testul The Knowledge, care poate necesita patru ani de studiu şi memorarea a 25.000 de străzi, nu este necesar la Uber, ai cărei şoferi se bazează pe GPS pentru a circula în oraş.

Circa 15.000 de şoferi din capitala britanică lucrează pentru Uber, care a apărut în 2012. Numărul acestora este încă mai mic decât cei 25.000 de şoferi ai taxiurilor negre.

Declinul noilor recruţi pentru taxiurile negre înseamnă că numărul şoferilor de la Uber poate să îl depăşească în curând pe cel al taxiurilor tradiţionale, fenomen care a avut deja loc în New York City.

Uber, cu sediul în San Francisco, evaluată la 40 de miliarde de dolari, a întâmpinat în general dificultăţi în Europa.

Justiţia din Spania şi Portugalia au interzis activitatea Uber, iar compania a fost nevoită să renunţe la serviciul de ridesharing (care permite pasagerilor să împartă costul călătoriei) în Germania, după ce a fost interzis de un judecător.

Platforma Uber este disponibilă din luna februarie şi în România, primul oraş în care poate fi folosită fiind Bucureştiul.

Autorităţile de reglementare europene analizează din luna aprilie reclamaţiile făcute de Uber Technologies împotriva legislaţiei din mai multe state europene şi, pentru a clarifica problema, au pus o întrebare serioasă referitoare la companie şi anume dacă este o aplicaţie web sau un serviciu de taximetrie. Executivul UE analizează problema în urma reclamaţiilor făcute de compania din San Francisco împotriva Spaniei, Germaniei şi Franţei.

În Londra, serviciul Uber este respins de taximetriştii tradiţionali, dar este popular în rândul orăşenilor. Spre deosebire de multe dintre taxiurile negre, şoferii Uber acceptă cardurile de credit, taxiurile pot fi comandate să vină la uşa locuinţei, iar tarifele sunt mai mici.

"Ultimul an a fost incredibil, a fost o explozie a afacerii", a declarat Harry Porter, purtător al Uber la Londra.

Istoria taximetriştilor profesionişti din Londra ajunge până în 1654, când Oliver Cromwell a înfiinţat organizaţia Fellowship of Master Hackney Carriages, denumire care face şi acum trimitere la taxiurile negre moderne.

The Knowledge a fost infiinţat în 1951, pentru trăsuri, primele taxiuri negre motorizate apărând în 1898.

Numărul total al şoferilor de taxiuri negre din Londra a fost ridicat în ultimul deceniu, de circa 25.000, dar numărul vehiculelor private care oferă astfel de servicii de transport a crescut din 2010, iar sosirea Uber a accelerat procesul.

Între timp, numărul total al vehiculelor private de transport din Londra a devenit de trei ori mai mare decât cel al taxiurilor negre.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LONDRA,
UBER,
TAXIURI
/actualitate/existenta-taxiurilor-negre-din-londra-pusa-in-pericol-de-aplicatia-uber-nu-am-mai-vazut-astfel-de-scaderi-si-sunt-sofer-de-taxi-de-30-de-ani-14265002
14265002
comments powered by Disqus
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO
Șoferul unui BMW ÎNCEARCĂ să scape de amenda poliției. A crezut că metoda e GENIALĂ însă...
O șoferiță de DUSTER a produs haos în București. Totul în MARȘARIER
Descopera.ro
Ce a ieşit pe TOMOGRAFIILE infectaţilor cu coronavirus. „Este prima DOVADĂ!”
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Go4it.ro
Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.