Despre cât de sexi mai putem fi

Autor: Dorin Oancea Postat la 24 februarie 2013 13 afişări

Declaraţia din această săptămână a directorului general al Tarom, Christian Edouard Heinzmann, care aprecia că, pentru investitori, compania pe care o conduce nu este prea sexi, poate fi extinsă, într-un fel sau altul, peste o bună parte din economie.

Despre cât de sexi mai putem fi

Rafinăria Arpechim s-ar putea dovedi prea puţin sexi pentru Petrom, care, în contextul unui profit record de aproape 900 de milioane de euro şi a unei cifre de afaceri de 5,89 miliarde euro, şi-a anunţat intenţia de a demola rafinăria. Aceasta în condiţiile în care compania nu va găsi un cumpărător, iar autorităţile se vor dovedi ineficiente în a administra situaţia Oltchim, combinatul care depinde în întregime de materia primă livrată de rafinăria Arpechim.

Patru combinate metalurgice - Ductil Steel, Mechel Câmpia Turzii, Mechel Târgovişte şi Laminorul Brăila, alături de Mechel East Europe Metallurgical Division - au fost sexi de fix 52 de euro, adică suma pentru care firma Invest Nikarom din Bucureşti le-a preluat de la grupul rus Mechel. Compania spune că tranzacţia reprezintă un pas în implementarea strategiei Mechel de a dezvolta linii de producţie cheie şi de a renunţa la activele care nu se încadrează în profilul de bază al grupului.

Grupul a anunţat că va ieşi din sectorul producţiei de oţel din Europa, care produce pierderi constante atât în prezent, cât şi în viitorul apropiat. "Având în vedere pierderea de 2,4 miliarde ruble planificată pentru activele din România în 2013, această tranzacţie va avea un efect financiar simţitor pentru acţionarii noştri. Fluxul de numerar astfel deblocat va fi utilizat pentru activităţile noastre operaţionale, precum şi pentru scăderea gradului de îndatorare al companiei."

Întorcându-ne la Tarom, trebuie spus că au avut loc câteva întâlniri cu reprezentanţii casei de brokeraj Swiss Capital, mandataţi să găsească investitori interesaţi pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom, dar că directorul general Christian Heinzmann nu a oferit amănunte. "Este atât de multă birocraţie în această companie! Trebuie să semnăm mii de documente şi avem această problemă cu necunoaşterea limbii", a spus Heinzmann. El a precizat că primul plan de management a fost respins de boardul companiei, fiind prea complicat, iar varianta revizuită va fi propusă la finele acestei săptămâni.

Sigur că şi în cazul Arpechim, şi în cazul Tarom, dar şi în legătură cu activitatea combinatelor metalurgice primează aspectele şi realitatea economică, iar acestea nu ne sunt, pur şi simplu, favorabile. Pe de altă parte, capacitatea unei economii de a fi sexi nu se câştigă în ultima clipă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
economie,
investitii,
Petrom,
Arpechim,
Mechel,
Tarom
/actualitate/despre-cat-de-sexi-mai-putem-fi-10591526
10591526
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Cum afli kilometrii REALI la o mașina din Grupul VAG (VW, Skoda, SEAT, Audi)? Metoda care nu dă greș Cum afli kilometrii REALI la o mașina din Grupul VAG (VW, Skoda, SEAT, Audi)? Metoda care nu dă greș
Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic?
Rusia se umple de TESLA CYBERTRUCK false. Iată cum se construiește una care arată REALĂ!
Descopera.ro
Pericolul URIAŞ din banalul PARACETAMOL pe care îl folosim cu toţii frecvent. Ar putea fi INTERZIS! Pericolul URIAŞ din banalul PARACETAMOL pe care îl folosim cu toţii frecvent. Ar putea fi INTERZIS!
Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
Go4it.ro
Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.