Descoperire remarcabilă a astronomilor: un ''super-Pământ'' care poate susţine viaţa şi care este de aproape trei ori mai masiv ca planeta noastră

Postat la 31 mai 2017 262 afişări

Cercetătorii susţin că planeta are de 2,8 ori masa Terrei şi se află la doar 21 de ani lumină. Poate chiar susţine viaţa, întrucât se află la marginea interioară a zonei habitabile a stelei sale. Aşadar, este şi o planetă solidă care poate avea o temperatură potrivită pentru existenţa apei lichide.

Descoperire remarcabilă a astronomilor: un ''super-Pământ'' care...

Planeta a fost observată de cercetătorii de la  Institutul de Astrofizică al Insulelor Canare (IAC) folosind telescopul naţional Galilei de la Observatorul Roque de los Muchachos, scrie Daily Mail.

Planeta orbitează în jurul unei pitice roşii, numită GJ625. Fiecare orbită durează aproximativ 14 zile.

Alejandro Suárez Mascareño, unul dintre cercetători, precizează că „întrucât GJ625 este o stea relativ rece, planeta este situată la morginea zonei habitabile, unde apa lichidă poate exista pe suprafaţa planetei. De fapt, luând în considerare norii atmosferici şi rotaţia sa, poate avea potenţialul de a fi habitabilă”.

Cititi mai multe pe www.descopera.ro

În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici

Divorţul este un fenomen social tot mai prezent: nu îi ocoleşte nici pe corporatişti, nici pe antreprenori şi, după cum s-a văzut recent în presa internaţională, nici măcar pe cel mai bogat miliardar al globului.

Este OFICIAL: Un nou MILIARDAR în România. Surpriza care a venit de unde nu te aştepţi Este OFICIAL: Un nou MILIARDAR în România. Surpriza care a venit de unde nu te aştepţi
Surpriză majoră: Cine vrea să cumpere magazinele Metro
ProMotor.ro
Care este SECRETUL ACESTUI SEMN DE PE MAŞINI. Toată lumea ar trebui să-l ştie! Care este SECRETUL ACESTUI SEMN DE PE MAŞINI. Toată lumea ar trebui să-l ştie!
Cea mai CONTROVERSATĂ maşină din România. DAUNĂ totală reparată bine?
Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o”