Descoperire remarcabilă a astronomilor: un ''super-Pământ'' care poate susţine viaţa şi care este de aproape trei ori mai masiv ca planeta noastră

Postat la 31 mai 2017 262 afişări

Cercetătorii susţin că planeta are de 2,8 ori masa Terrei şi se află la doar 21 de ani lumină. Poate chiar susţine viaţa, întrucât se află la marginea interioară a zonei habitabile a stelei sale. Aşadar, este şi o planetă solidă care poate avea o temperatură potrivită pentru existenţa apei lichide.

Descoperire remarcabilă a astronomilor: un ''super-Pământ'' care...

Planeta a fost observată de cercetătorii de la  Institutul de Astrofizică al Insulelor Canare (IAC) folosind telescopul naţional Galilei de la Observatorul Roque de los Muchachos, scrie Daily Mail.

Planeta orbitează în jurul unei pitice roşii, numită GJ625. Fiecare orbită durează aproximativ 14 zile.

Alejandro Suárez Mascareño, unul dintre cercetători, precizează că „întrucât GJ625 este o stea relativ rece, planeta este situată la morginea zonei habitabile, unde apa lichidă poate exista pe suprafaţa planetei. De fapt, luând în considerare norii atmosferici şi rotaţia sa, poate avea potenţialul de a fi habitabilă”.

Cititi mai multe pe www.descopera.ro

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
Ce fac stewardesele când ajung la hotel. Ce fac stewardesele când ajung la hotel.
Un copil de 12 ani a revelat unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume