Decizia Ryanair referitoare la zecile de aeronave Boeing 737 MAX comandate de companie, implicate în două tragedii aviatice: „Ryanair rămâne dedicat aeronavelor Boeing 737 MAX”

Autor: Ioana Matei Postat la 16 iulie 2019 241 afişări

Decizia Ryanair referitoare la zecile de aeronave Boeing 737 MAX comandate de companie, implicate în două tragedii aviatice: „Ryanair rămâne dedicat aeronavelor Boeing 737 MAX”

Ryanair Holdings a comunicat investitorilor companiei detalii despre modul în care întârzierile livrărilor de Boeing 737 MAX vor afecta programul de zbor şi, respectiv, afacerile operatorului aerian low-cost în iarna aceasta şi în vara anului 2020. Potrivit informaţiilor transmise de Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, întârzierile cauzate de certificările modelului de aeronavă Boeing B737 MAX vor genera scăderi ale creşterilor anticipate anterior, astfel că Ryanair va reduce din programele de operare de pe anumite baze şi va decide chiar închiderea unora dintre acestea începând cu toamna acestui an.

Redăm integral mesajul transmis investitorilor de Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair:

 „Ryanair rămâne dedicat aeronavelor Boeing B737 MAX, iar acum aşteaptă ca acestea să poată fi puse în operare până la finalul anului 2019, totuşi data exactă referitoare la acest lucru rămâne incertă. Boeing speră că un pachet de certificare va fi oferit organelor regulatorii până în septembrie, având in vedere  un program de întoarcere la operare la scurt timp după. Credem că ar fi prudent ca această dată să fie câteva luni mai târziu, posibil în decembrie. Din moment ce Ryanair a comandat aeronave Boeing MAX200, care sunt o variantă ca aeronavelor MAX, acestea trebuie să fie certificate separat de Administraţia Federală a Aviaţiei (Federal Aviation Administration – FAA) şi Agenţia Europeană a Aviaţiei (European Aviation Safety Agency - EASA). Ryanair se aşteaptă ca aeronavele MAX200 să fie aprobate pentru operarea unor servicii de zbor în următoarele 2 luni de la întoarcerea a aeronavelor MAX la operare.

Prin urmare, Ryanair speră să primească prima aeronavă MAX200 undeva între ianuarie şi februarie 2020. Din moment ce Ryanair poate să primească undeva între 6 şi 8 aeronave în fiecare lună, lucrăm acum la planificarea programelor de vară pentru anul 2020, bazându-ne pe livrările a până la 30 de aeronave B737 MAX până la finalul lunii mai 2020. Aceasta înseamnă mai puţin faţă de numărul celor 58 de aeronave Boeing MAX planificate iniţial pentru livrare în vederea programului din vara 2020. Acest număr ar putea să crească sau să cadă în continuare depinzând de momentul în care B737 MAX se vor întoarce în aer.

Din motive legate de planificare, Ryanair îşi va revizui programul pentru vara anului 2020 bazându-se pe cele 30 de aeronave noi, nu pe cele 58. Această revizuire înseamnă că creşterea pentru anul 2020 a Ryanair va scădea de la 7%, la 3% şi traficul pentru anul de zbor care se va încheia în martie 2021 va fi redus de la 162 de milioane de pasageri, la aproximativ 157 de milioane.

Această scădere a livrărilor de aeronave va necesita anumite reduceri şi închideri ale unor baze în vara anului 2020, dar şi în iarna anului 2019. Începem o serie de discuţii cu aeroporturile pentru a decide care dintre bazele Ryanair nu performează sau generează pierderi astfel încât să decidem aceste reduceri sau/şi închideri pe termen scurt din noiembrie 2019. Ne vom consulta de asemenea cu angajaţii noştri şi cu sindicatele în vederea planificării şi implementării acestor reduceri şi închideri de baze, care sunt cauzate în mod direct de întârzierile legate de livrările de aeronave B737 MAX.

Ryanair va continua să lucreze cu Boeing şi EASA pentru reducerea acestor întârzieri ale livrărilor în iarna anului 2020, astfel încât să ne întoarcem la nivelul normal de creştere în vara anului 2021.”

Potrivit Wall Street Journal, flota de aeronave Boeing 737 MAX va rămâne la sol până în 2020 din cauza softului de control care trebuie reparat. Aeronavele Boeing 737 au fost scoase din operare din luna martie, după ce o aeronavă Ethiopian Airlines s-a prăbuşit şi a ucis 157 de pasageri. Aceasta a fost a doua tragedie aviatică ce a fost cauzată de o astfel de aeronavă, prima fiind o aeronavă a operatorului Lion Air, care s-a prăbuşit în octombrie 2018.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
boeing,
decizie,
companie,
dedicatie,
implicare,
vara,
avion

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.