De ce sunt sigure zborurile cu avionul

Postat la 01 iulie 2017 358 afişări

”Cea mai sigură parte din călătoria voastră s-a încheiat” este un salut de rămas bun folosit uneori de piloţii de avion, la momentul plecării pasagerilor din aeronavă. Se pare că aceasta nu este doar o legendă a industriei, ci un adevăr în care cred majoritatea celor care activează în aviaţie.

De ce sunt sigure zborurile cu avionul
De ce sunt sigure zborurile cu avionul
Specialiştii publicaţiei Travel and Leisure au alcătuit o listă de motive care să confirme acest lucru.
 
1. Designul aeronavelor
 
În ultimii 50 de ani, aeronavele comerciale au înregistrat aproape un miliard de ore de zbor, oferind industriei suficient de multe informaţii necesare îmbunătăţirii designului aeronavelor şi motoareor acestora. ”Devenim din ce în ce mai buni”, spune Bill Bozin, vice preşedinte de siguranţă la Airbus Americas, explicând că toate aceste informaţii oferă inginerilor o mai bună înţelegere a limitelor avioanelor. 
 
2. Tehnologia cockpitului
Multe modele contemporane de avioane şi-au înlocuit mijloacele de control mecanice cu elecronice . Aaceste avioane, fly-by-wire, includ modelele Boeing 777 şi 787, precum şi Airbus A330, A340 şi A380. Astfel, pilotul modern are mai degrabă rolul unui manager de informaţii, iar tehnologia joacă rolul ”musculaturii” în cabina de pilotaj. Poziţionarea prin satelit, display-urile avansate şi telecomunicaţiile fac posibil un nivel de precizie imposibil în primele etape ale industriei aviaţiei. 
 
”Între 1950 şi 1960, accidentele fatale se întâmplau o dată la 200.000 de zboruri”, spune Julie ODonnell, purtător de cuvânt pentru Boeing. ”Astăzi, record de siguranţă mondial este de mai mult de 10 ori mai bun, cu accidente fatale care se întâmplă mai puţin de o dată la fiecre două milioane de zboruri.”
 
3. Un anumit tip de piloţi
”Tehnologia nu este un substitut pentru experienţă, abilităţi şi judecată”, explică Chesley Sullenberger, care a pilotat un Airbus A320 în ziua în care el şi prim ofiţerul Jeff Skiles au amerizat o aeronavă pe râul Hudson. 150 de oameni au supravieţuit zborului, cunoscut drept ”Miracolul de pe râul Hudson”, reuşită pe care o atribuie unei vieţi de pilotaj, precum şi pregătirii, anticipării şi concentrării.
Companiile aeriene sunt conştiente de importanta piloţilor buni şi a antrenamentului, motiv pentru care investesc eforturi considerabile în selecţia şi şcolirea lor. 
 
4. Cabina pasagerilor
Indiferent de locuri şi unde sunt se află acestea, la clasa economy sau clasa întâi, toate aeronavele întrunesc standarde riguroase în ce priveşte durabilitatea şi protecţia capetelor pasagerilor. Locurile din aeronavele moderne pot suporta de 16 ori forţa gravitaţiei. Materialele din care sunt făcute scaunele sunt ingnifuge şi nu vor emite fum. Chiar şi obiectele aflate în spatele scaunelor sunt testate astfel încât să nu devină letale. Specialiştii Travel and Leisure amintesc că majoritatea accidentelor avioanelor comerciale nu snt ftale - unul din 301 de accidente din ultimii zece ani din întreaga lume sunt fatale, adică mai puţin de un sfert. 
 
 
5. Banii implicaţi
În 2008, impactul ecnonomic al aviaţiei era estimat la 3,56 mii de miliarde de dolari. Miza este foarte mare pentru toate companiile şi toţi oamenii implicaţi - astfel că  se încearcă atingerea constantă a unor niveluri din ce în ce mai înalte în materie de siguranţă.
 
Data viitoare când vă veţi afla la bordul unui avion, puteţi să vă relaxaţi şi să vă bucuraţi de zbor - cea mai sigură parte a călătoriei dvs. va începe.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete

Au cele mai mari facturi de salarii din economie, iar bugetele lor de personal reprezintă 10% din suma tuturor salariilor plătite în România. Împreună, au aproape 500.000 de angajaţi şi le oferă acestora, în medie, un salariu de 3.850 de lei net pe lună, cu 45% mai mult decât salariul mediu de la nivelul întregii economii. Cine sunt angajatorii care oferă cele mai mari salarii?

vezi continuarea
ZF.ro
ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă
Oraşul din România care a ”ŞTERS” Bucureştiul de pe hartă. A luat faţa Capitalei de departe şi a urcat pe primul loc
ProMotor.ro
Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
STRĂMOŞUL Daciei româneşti a primit o dotare care îl face de neoprit pe price tip de teren - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri
Fenomenul ALARMANT care ia amploare. RENUNŢĂ să mai facă sex. Ce aleg în schimb este mai PERICULOS
ROLUL neştiut al clitorsului. TOTUL stă în evoluţia speciei
Go4it.ro
Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă
Iată cum arată telefonul PLIABIL de la SAMSUNG, cel mai SCUMP model al companiei de până acum
Primul telefon cu ecran complet, o SĂPTĂMÂNĂ de baterie şi cameră robotizată! Este produs de un popular brand AMERICAN
Csid.ro
Secreţia vaginală: când indică anumite boli Secreţia vaginală: când indică anumite boli
Sumarul de urină: ce presupune şi de ce trebuie făcut
Anul Porcului: horoscop chinezesc 2019

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.