De ce Papa Francisc a ales Twitter şi nu Facebook

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 22 mai 2014 175 afişări

În ciuda eforturilor depuse pentru a-l recruta, Papa Francisc nu doreşte să fie prezent pe Facebook.

De ce Papa Francisc a ales Twitter şi nu Facebook

Reprezentanţi ai Facebook l-au vizitat de curând pe liderul bisericii catolice, încercând să-l convingă să îşi facă un profil pe cea mai mare reţea de socializare din lume, relatează qz.com. Arhiepiscopul Claudio Maria Celli, desemnat să coordoneze activitatea media a bisericii, nu a fost însă de acord cu acest lucru, fiind îngrijorat de comentariile abuzive ce şi-ar face loc pe pagina Papei.

Respingerea Facebook este oarecum surprinzătoare, deoarece Papa Francisc a numit de curând internetul "un dar de la Dumnezeu" iar biserica a îmbrăţişat, în mare măsură, comunicarea prin social media.

Predecesorul lui Francisc, Benedict, s-a alăturat Twitter în 2012 sub numele @Pontifex. Contul a trecut apoi la Papa Francisc, care deleagă persoane pentru a posta mesaje, cel puţin o dată pe zi, în nouă limbi.

Claudio Maria Celli, având titlul de "preşedinte al Consiliului Pontifical pentru Comunicare Socială" consideră că replicile sau comentariile jignitoare pot fi mai uşor gestionate pe Twitter decât pe Facebook. El susţine că Vaticanul petrece suficient timp gestionând contul de Twitter al Papei, iar intrarea pe o nouă reţea socială nu ar fi de bun augur.

Publicaţia Vatican Insider a notat că biserica a desemnat o echipă de specialişti IT cu sarcina de a găsi o metodă prin care se pot filtra comentariile de pe Facebook, însă fără a primi un răspuns pozitiv.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/de-ce-papa-francisc-a-ales-twitter-si-nu-facebook-12644768
12644768
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.