Cum sunt urmăriţi candidaţii de către recrutori cu ajutorul reteţei de socializare Facebook

Autor: Ioana Matei Postat la 03 septembrie 2016 162 afişări

Cum sunt urmăriţi candidaţii de către recrutori cu ajutorul reteţei de socializare Facebook

Platformele social media precum Facebook reprezintă un loc ideal pentru recrutorii care caută candidaţi pentru job-uri, după cum demonstrează o analiză complexă realizată de jurnaliştii de la BBC Capital.

În urmă cu aproximativ patru luni, Lisa Dorahy îşi citea newsfeed-ul de pe pagina proprie de Facebook, când a dat peste o reclamă legată de un nou post. Nu îşi căuta un loc de muncă, dar acela a fost unul dintre puţinele momente în care mama a trei copii avea timp să folosească platforma social media, iar locul de muncă de asistent la o agenţie de recrutare part time părea perfect pentru ea, scrie BBC Capital. A aplicat pentru locul  de muncă respectiv şi a avut un interviu trei zile mai târziu, pe care l-a trecut cu brio, angajându-se la agenţia Human Connections din Noua Zeelandă. Dorahy a realizat astfel că s-a aflat în grupul ţintă al celor care au postat anunţul pe Facebook.

Publicitatea pe Facebook nu reprezintă un fenomen nou – iar anunţurile legate de locuri de muncă reprezintă rezultatul activităţii recrutorilor care caută pe cineva cu abilităţile dvs., bazate pe informaţia pe care aţi oferit-o pe Facebook şi omportamentul vostru pe reţeaua de spcializare.

Facebook Ads este un serviciu care permite businessurilor să plaseze reclame pe şi în jurul feed-urile de Facebook ale utilizatorilor. Odată cu plasarea unei astfel de reclame, businessul respectiv poate să aleagă cu exactitate tipul de utilizator căreia se adresează, în funcţie de vârstă, sex, interese, religie, ş.a.

Facebook nu este singura platformă social media care permite reclamele targetate - orice altă platformă care colectează datele utilizatorilor poate oferi un serviciu similar. Spre exemplu, Google+ şi Instagram (reţea deţinută de Facebook) oferă de asemenea reclame hyper-targetate (după cum numeşte BBC acest tip de promovare), în timp ce LinkedIn permite recrutorilor să creeze reclame pe bază de vârstă şi sex, dar nu în funcţie de rasă şi orientare sexuală.

Fondatorul agenţiei digitale de marketing Link Humans estimează că aproximativ 10% din cele circa 20.000 de agenţii de recrutare de pe piaţa britanică folosesc în prezent publicitatea pe Facebook.

”Facebook are cele mai multe informaţii referitoare despre persoane, discutabil, dintre toate companiile tech”, spune el pentru BBC. Facebook are aproximativ 1,13 utilizatori activi zilnic şi este locul în care poţi să găseşti candidaţi pentru toate tipurile de job-uri, spune fondatorul platformei social media Social-Hire Tony Restell.

Atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în Regatul Unit, sunt ilegale procesele de recrutări care includ discriminări legate de vârstă, sex, religie; astfel că chiar dacă reclamele respective nu par discriminatorii ele înseşi, procesul de targetare permite targetarea unora şi excluderea altora. Chiar dacă procesul folosit pentru aplicări la diverse anunţuri legate de locuri de muncă disponibile, aceste lucruri sunt greu de demonstrat, spune David Perry, managing partner la o firmă de avocatură din New York.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.