Cum schimbă tehnologia modele de business

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 17 septembrie 2012 77 afişări

În a doua parte a acestei săptămâni va avea loc Internet & Mobile World 2012, un eveniment ce s-ar putea dovedi cel mai mare de profil de pe piaţa românească. Săptămâna trecută, la eveniment erau deja înscrişi 700 de participanţi, conform lui Cristian Hossu, project manajer al Internet & Mobile World 2012. El este unul dintre cei patru antreprenori cu vârsta de până în 33 de ani care organizează acest eveniment.

Conform estimărilor, numărul participanţilor ar putea ajunge la circa 1.500 de oameni, în condiţiile în care evenimentul, la care antreprenorii lucrează de trei ani, reuneşte 70 de furnizori de soluţii şi 90 de vorbitori, dintre care 35 de peste hotare. Evenimentul, spune Hossu, se referă la toate soluţiile de mobil şi internet care au aplicabilitate în business.

"România are toate şansele să devină un hub regional pentru crearea de aplicaţii pentru digital", declară Hossu, care îşi bazează afirmaţia pe suma de talente din rândul programatorilor români. Sute dintre aceştia pleacă anual din ţară, dar antreprenorul este convins că mulţi dintre ei ar putea dezvolta chiar aici afaceri, devreme ce marfa pe care o creează se poate vinde de oriunde. "Cei mai mulţi dintre cei care încep o afacere nu se gândesc că orice om din lume poate fi client, ci delimitează aria la nivelul unui oraş, de exemplu", spune Hossu. La fel de adevărat este că în comerţul electronic, de pildă, concurenţa este acerbă, dar şi adresabilitatea este mult mai mare.

Or un rol important în dezvoltarea aplicaţiilor îl va avea gradul de penetrare al smartphone-urilor, despre care Hossu crede că în doi ani 70% dintre utilizatorii de mobile vor avea telefoane <inteligente>.Hossu este încredinţat că "nu există prea multe companii care să nu aibă un responsabil pentru digital, deşi în urmă cu trei ani un astfel de specialist se găsea rar". Şi asta indiferent de domeniu de activitate. Există de pildă o aplicaţie pentru telefoanele mobile cu care agenţii de vânzări pot încrie într-un sistem centralizat informaţiile despre mărfurile care există sau nu pe rafturile magazinelor. Aplicaţia este un concurent pentru alte unelte, cum sunt table pc-uri, iar Hossu crede că au un mare avantaj: lipsa investiţiilor în tehnologie

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tehnologie,
business,
Cristian Hossu
/actualitate/cum-schimba-tehnologia-modele-de-business-10084138
10084138
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.