Cum a schimbat pandemia piaţa cosmeticelor, odată cu obligativitatea purtării măştii şi interdicţia de a testa produsele de make-up în magazin
Produsele de înfrumuseţare au fost printre cele mai cumpărate cosmetice de către români în prima jumătate a anului 2021, susţin reprezentanţii companiei ProCosmetic, jucător în industria înfrumuseţării. Potrivit lor, balanţa categoriilor de produse s-a schimbat din cauza pandemiei, a faptului că saloanele de înfrumuseţare au funcţionat cu restricţii, după ce în lockdown au fost închise temporar. Astfel, a crescut categoria de produse destinate îngrijirii personale acasă (produse dedicate îngrijirii părului, produse pentru îngrijirea pielii şi aparate de tuns şi coafat) şi a scăzut cererea pentru produse de înfrumuseţare (make-up), din cauza purtării măştii. „Tendinţa îmbucurătoare este că am înregistrat o creştere de 30% în prima jumătate a anului, româncele s-au orientat către produse calitative, din gama îngrijirii părului, produse destinate epilării, cât şi către aparatelor de tuns şi coafat părul. Se văd efectele pandemiei, în ceea ce priveşte schimbarea ritualului de îngrijire, deoarece a crescut preocuparea pentru tot ce înseamnă îngrijire personală, cu o tendinţă ascendentă spre produse profesionale specifice serviciilor din saloanele de frumuseţe. Piaţa produselor cosmetice a fost afectată, dar şi-a păstrat trendul de creştere, propulsată de produsele destinate îngrijirii părului”, spune Teodor Sipos, coproprietar ProCosmetic.
Principalele trei categorii care au avut creştere faţă de anul trecut sunt: produsele dedicate îngrijirii părului şi anumite tipuri de vopsea de păr profesională, şampoane, balsamuri şi tratamente profesionale; produsele destinate epilării – ceară profesională, aparat de epilat cu ceara, decantoare de ceară, kit de epilat, încălzitor pentru ceară, benzi pentru epilat, dar şi aparatele de tuns şi coafat – aparate de tuns părul ( maşini de tuns şi shavere), plăci de păr, ondulatoare de păr & uscătoare.
Categoria produselor de îngrijire personală a devenit motor pentru piaţa de cosmetice. Obligativitatea purtării măştii de protecţie a condus inevitabil la renunţarea în a folosi rujul şi a altor cosmetice de acest gen. În plus, restricţiile de a testa cosmetice în magazine a condus la îndreptarea cumpărătorilor către achiziţii online. Printre schimbările de comportament ale clienţilor de beauty remarcate de specialişti în ultima perioadă se numără şi importanţa pe care o acordă proximităţii magazinelor de unde îşi fac cumpărăturile. „De la începutul pandemiei am avut o creştere de aproximativ 30% deoarece clienţii s-au orientat în această perioadă de restricţii către utilizarea produselor noastre chiar la ei acasă, făcând achiziţii în siguranţă din magazinul nostru online”, adaugă Teodor Sipos.
Cu ocazia evenimentului Black Friday, compania anunţă reduceri de până la 70% pentru peste 15.000 de produse. Printre brandurile incluse în ofertă se numără: Babyliss Pro, Evagarden Makeup, Wahl, Thuya, Wella Professionals şi Londa Professional. „Aşteptăm cu nerăbdare Black Friday din acest an, pe fondul unui interes crescut pentru cumpărături online, care s-a accentuat în ultimii ani şi a determinat o schimbare importantă în comportamentul de consum al cumpărătorilor, care au înţeles că pot face achiziţii mult mai simplu şi în siguranţă online”, susţine Teodor Sipos.
Reprezentanţii businessului susţin că perioada pandemiei a fost una de conştientizare şi schimbare de comportament pentru multe femei, majoritatea alegând produse de înfrumuseţare şi îngrijre care se pot folosi acasă, în locul produselor de make-up.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro