LIVE: GALA BUSINESS MAGAZIN CEO AWARDS 2021. Care sunt trăsăturile pe care trebuie să le aibă şefii companiilor de azi pentru economia de mâine?

Cum a ajuns un tânăr cu un cont de Instagram să aibă mai mult iahturi şi chiar să proiecteze unul de milioane de dolari

Autor: Andra Stroe Postat la 06 februarie 2021 477 afişări

Cum a ajuns un tânăr cu un cont de Instagram să aibă mai mult iahturi şi chiar să proiecteze unul de milioane de dolari

Cu peste 350.000 de urmăritori pe contul său de Instagram, unde îşi axează postările pe iahturile de lux pe care, Denis Suka este deja o figură influentă în lumea iahturilor. Dar după ce a postat despre astfel de nave incredibile timp de aproape trei ani, omul din spatele contului @theyachtmogul are în sfârşit ocazia să îşi exerseze mâna în designul iahturilor, scrie CNN.

Influencerul a încheiat o colaborare cu Bhushan Powar Design Studio pentru a realiza un concept de superyacht numit după profilul său extrem de popular. Având o înălţime de aproape 90 de metri, proiectul Mogul oferă o piscină de tip infinity de 8 metri, alături de o cabină cu ferestre din tavan până în podea, care oferă vedere panoramică, o cadă cu hidromasaj şi acces direct heliport.

„O mulţime de iahturi nu sunt foarte frumoase. M-am gândit că, aducând un design frumos, poate cineva va dori să-l construiască. Scopul meu a fost să vin cu ceva diferit. Există mii de iahturi în industrie. Dacă facem ceva la fel ca celelalte, nu va face nicio diferenţă", a declarat el pentru CNN.

De la crearea paginii Instagram în 2018, Suka şi-a dedicat o mare parte din timpul său studierii iahturilor şi spune că a dezvoltat o înţelegere cuprinzătoare a elementelor care fac ca modelele să iasă în evidenţă, dar şi a ceea ce lipseşte în prezent de pe piaţă.

El a decis să transforme cabina proprietarului în principalul obiectiv, după ce a observat că acest aspect a fost adesea neglijat în proiecţia altor nave similare. A petrecut aproape şapte luni lucrând la proiect şi spune că este încântat de rezultat. În plus, a primit o mulţime de feedback-uri pozitive de la potenţialii cumpărători de când a dezvăluit conceptul, care are un preţ estimat la 180-200 de milioane de dolari.

Cererea de superiahturi a crescut mult în ultimii ani – flota globală a crescut de la 3.906 ambarcaţiuni în 2009 la 5.646 în 2019, potrivit grupului Superyacht. În timp ce vânzările au scăzut uşor în 2020 din cauza pandemiei, pe piaţă au fost totuşi tranzacţionate 341 de nave până la sfârşitul anului.

Dar cu cât sunt mai multe superiahturi pe scenă, cu atât este mai greu să ieşi în evidenţă, iar designerii sunt nevoiţi să vină cu nave care sunt atât atrăgătoare, cât şi inovatoare. Mogul este unul dintre numeroasele concepte noi şi interesante de superyachturi care ar putea atinge apele în următorii ani. Compania slovenă de design VOM Creations a împărtăşit recent un nou şi aventuros concept, Mr. Hunt, numit după personajul lui Tom Cruise din „Misiunea imposibilă”, în timp ce Lazzarini Design Studio a lansat proiectul Prodigium, un vas în formă de rechin, în noiembrie.

Suka, care s-a mutat la Monaco în 2018, spune că a observat o cerere pentru modele mai avansate, mai inventive, iar limitele vor fi împinse tot mai mult pe măsură ce trece timpul. „Pe viitor, cumpărătorii vor fi şi mai tineri şi vor dori modele mai futuriste. Vom vedea modele care seamănă tot mai mult cu nave spaţiale."

În ciuda numeroaselor proiecte în care se implică, Suka rămâne dedicat contului său de Instagram, subliniind că toate oportunităţile pe care le-a obţinut în lumea yachting-ului au venit ca rezultat al paginii sale. „Indiferent cât de sus ajung, Instagramul rămâne prioritatea mea”, spune el. „De aici am început şi unde mă aflu acum se datorează contului. Toată lumea mă cunoaşte sub numele de magnatul iahtului.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
design,
nave,
concept

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.