Cum a ajuns un moldovean să fie implicat în scandalul Facebook

Postat la 23 martie 2018 91 afişări

Cum a ajuns un moldovean în epicentrul furtunii globale care a lovit Facebook. Alexandru Kogan, cel care a extras 50 de milioane de profiluri din Facebook pentru Cambridge Analytica, este un psiholog născut în Republica Moldova, cu şcoli în SUA şi Hong Kong

Cum a ajuns un moldovean să fie implicat în scandalul Facebook

Compania care lucrează pentru companii şi partide politice din întreaga lume pretinde că poate „schimba comportamentul audienţei” folosindu-se de cantităţi uriaşe de date personale şi metode ştiinţifice.

Compania londoneză Cambridge Analytica (CA), aflată în centrul scandalului care a lovit puternic în Facebook şi riscă să declanşeze un val de reglementări mai dure pentru companiile de tehnologie la nivel global, este o firmă care lucrează pentru firme private şi partide politice, cărora le promite că poate determina schimbarea comportamentului pentru audienţele vizate, scrie The Guardian.

Cambridge Analytica susţine că dacă are la dispoziţie cantităţi mari de date pe care le combină cu metode ştiinţifice poate identifica oameni sau organizaţii pe care le poate ţinti cu campanii de marketing pentru a le influenţa / modifica opiniile. Compania colectează aceste date dintr-o varietate de surse, incluzând şi reţeaua socială Facebook, dar şi alte metode.

Reporteri sub acoperire ai postului TV britanic Channel 4 News s-au întâlnit cu directori ai CA şi i-au înregistrat descriind tactici ale companiei care ar merge mult mai departe decât cele din prezentările oficiale, pentru a obţine discreditarea contracandidaţilor electorali inclusiv prin „plantarea” de „fete frumoase din Ucraina” lângă locuinţele acestora sau realizarea unor tranzacţii care să poată fi calificate ulterior drept mită sau corupţie.

Mark Turnbull, managing director al CA, le-a spus că firma lucrează cu temerile oamenilor, pe care poate aceştia nici nu le conştientizează. „Speranţa şi frica, acestea sunt cele două motoare principale care motivează oamenii să preia informaţii, iar multe dintre aceste frici sau speranţe nu sunt nici măcar exprimate sau conştientizate - pentru că nu ştii că îţi este frică până când nu vezi ceva care să îţi trezească această reacţie. (…) Nu are niciun rost să lupţi în campanii electorale pe baza faptelor, pentru că totul este legat de emoţii. (…) Noi doar punem informaţii în sistemul circulator al internetului şi le vedem cum cresc, le mai dăm un imbold din când în când ca şi cum am avea o telecomandă. Totul trebuie să aibă loc fără ca votanţii să-şi dea seama că este propagandă, trebuie să fim subtili.” Reporterii au pretins că reprezintă un politician din Sri Lanka.

Citeşte mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.