Cum a ajuns o afacere de familie românească pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa. Grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, vrea să ducă retailerul român în Europa
Pe o piaţă a comerţului alimentar de 150-170 mld. lei (30-35 mld. euro) anual, dominată clar de grupuri internaţionale gigantice, un singur retailer autohton a reuşit să atingă pragul de 1 mld. lei (200 mil. euro) vânzări, iar asta în 2024
♦ Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul afacerii, ar urma să păstreze restul de acţiuni şi să rămână la conducerea afacerii ♦ Ţinta anunţată de companie anul trecut era de 10 magazine şi afaceri de 1 mld. euro până în 2029 ♦ Sintagma „o viteză de scalare de 30 de ori mai mare“ arată aşadar ambiţiile părţilor.
Pe o piaţă a comerţului alimentar de 150-170 mld. lei (30-35 mld. euro) anual, dominată clar de grupuri internaţionale gigantice, un singur retailer autohton a reuşit să atingă pragul de 1 mld. lei (200 mil. euro) vânzări, iar asta în 2024. Este vorba despre lanţul de patru magazine La Cocoş, dintre care unu deschis recent, magazine de mari dimensiuni şi cu preţuri mici, un mix de hipermarket, discount şi cash&carry.
Acest format a atras atenţia grupului german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, numărul unu şi numărul doi din piaţa autohtonă de profil.
Cum a ajuns un brand românesc pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa, un gigant cu afaceri de 175 mld. euro anual?
„Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ“, spune Christian Groh, preşedintele consiliului de administraţie al Schwarz Corporate Solutions.
Grupul Schwarz are două branduri principale - Lidl cu peste 12.000 de magazine în câteva zeci de ţări şi Kaufland, care are mai bine de 1.500 de unităţi. Spre comparaţie, La Cocoş operează patru.
Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul afacerii autohtone, afirmă că această tranzacţie nu este o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă şi să consolideze conceptul La Cocoş, transformându-l într-un reper internaţional în cadrul Grupului Schwarz.
„Astfel, La Cocoş va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion.“
El adaugă că prin această asociere, retailerul local are şansa să devină o navetă spaţială cu o viteză de scalare de 30 de ori mai mare decât cea actuală.
Ţinta anunţată de companie anul trecut era de 10 magazine şi afaceri de 1 mld. euro până în 2029. Sintagma “o viteză de scalare 30 de ori mai mare” arată aşadar ambiţiile părţilor.
Astfel, afacerea autohtonă nu ar urma să fie integrată sub unul dintre cele două nume deja existente. De altfel, Kaufland şi Lidl activează pe alte formate – hipermarketuri de mici dimensiuni şi discount. Ambele tipuri de magazine au suprafeţe de câteva ori mai reduse decât cele ale magazinelor La Cocoş, un concept 100% local, dar care ar urma să fie replicat la nivel european.
Până atunci însă, tranzacţia trebuie să primească acordul Consiliului Concurenţei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













