Creştere de 17% pentru Adeplast la 9 luni

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 26 octombrie 2016 187 afişări

La sfârşitul lunii septembrie AdePlast a înregistrat o cifră de afaceri de 277 milioane lei, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. “Este rezultat extrem de bun pentru o companie de dimensiunea noastră şi pentru piaţa în care activăm. Pentru anul acesta ne-am propus menţinerea cotei de piaţă, însă am reuşit mult mai mult decât atât. Diversitatea de produse şi soluţii, dezvoltate chiar în laboratoarele noastre de cercetare, fac din AdePlast o marcă pe care nu o mai poţi evita atunci când îţi construieşti o casă, faci o reparaţie sau o renovare”, declară Marcel Bărbuţ, proprietar AdePlast.

Creştere de 17% pentru Adeplast la 9 luni

În aceeaşi perioadă compania a livrat peste 1 milion de metri cubi de polistiren, în condiţiile în care la sfârşitul lui 2015, nivelul atins pentru acest produs a fost de 966 mii de metri cubi. “În ceea ce priveşte termosistemul am reuşit să livrăm 10 milioane de metri pătraţi, iar sezonul este în plină derulare. AdePlast îşi păstrează detaşat poziţia numărul 1 şi în piaţa de polistiren, care anul acesta a suferit o serie de convulsii în sensul că un producător român şi-a vândut facilităţile către o multinaţională, iar alţi producători s-au agregat în diverse structuri asociative care reprezintă mai mult sau mai puţin interesele pieţei. Totuşi, în ciuda evoluţiilor din acest an, piaţa de polistiren se aşază încet, încet pe aceleaşi coordonate ca în ţările dezvoltate, iar la final vor rămâne 4-5 producători importanţi, care îşi vor disputa clienţii doar pe principii calitative, iar producătorii de garaj vor dispărea cu totul din peisajul actual al pieţei”, precizează Marcel Bărbuţ.

Creşteri importante la 9 luni sunt înregistrate şi la export, prin livările din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Cipru, Marea Britanie, Germania sau Austria. “Avem un avans de 55% faţă de anul trecut şi asta se datorează faptului că am început să avem parteneri stabili pe zone cu potenţial mare de dezvoltare, dar şi pentru că investiţiile în certificările de calitate ale produselor încep să îşi arate roadele”, explică Alex Bărbuţ, Export &  Development Manager AdePlast.

Gamele produse cu cele mai mari creşteri sunt polistirenul, mortarele umede şi cele uscate. Una dintre pieţele pe care AdePlast le-a accesat intens în ultima perioadă a fost cea a hidroizolaţiilor. În caliatea sa de furnizor de soluţii complete pentru construcţii AdePlast livra deja soluţii hidroizolante industriale prin gama de produse Schomburg. La acestea se adăugă, mai nou, membranele hidroizolante, care, la 9 luni, au înregistrat o creştere de 26% în vânzări şi 51% în cantităţi. 

La AdePlast se lucrează la planurile pentru 2017. Marcel Bărbuţ: “Chiar dacă anul acesta a fost unul extrem de bun pentru AdePlast, nu înseamnă că vom aştepta liniştiţi să vină iarna pur şi simplu. Am început deja să lucrăm intens la planurile pentru 2017. La sfârşitul anului vom închide o serie de credite şi ne vom concentra pe creşterea profitabilităţii companiei. Asta nu înseamnă că nu vom rămâne vigilenţi în ceea ce priveşte mişcările competiţiei, reacţionând de fiecare dată în favoarea clienţilor noştri. În plus, avem în vedere demararea unei noi fabrici la Oradea, într-un business cu valoare adăugată mare, cu marja de profitabilitate de circa 40%. Investiţiile le vom face în condiţii sigure, iar în acest moment căutăm o soluţie alternativă de finanţare, fiind interesaţi de un partener care să investeasă alături de noi”.

AdePlast este cel mai important producător român de materiale pentru construcţii, cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.

Oradea. Capacitatea de producţie este de 250.000 de tone adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone / an  vopsele  şi tencuieli decorative  şi 700.000 metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă şi capacitatea de producţie de polistiren grafitat în cobranding cu firma BASF.

Ploieşti. Pe platforma industrială de la Ploieşti se află o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone / an, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 1.050.000 de metri cubi, o line de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cubi, la care se adauga o fabrica de vopsele, tencuieli decorative, lacuri şi emailuri, cu o capacitate de 50.000 tone / an.

Roman. AdePlast deţine o zonă industrială care include o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone / an şi  o linie de producţie de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi. Astfel, Adeplast devine producătorul de termosistem numărul 1 din România, având toate materialele componente realizate în fabricile proprii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
adeplast,
crestere,
Marcel Barbut

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.